۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

جور ضعف حکمرانی در نفت بر دوش مردم/ عدم افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین در کارت سوخت با وجود تاخیر ۵ماهه در صدور کارت

۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 455323
جور ضعف حکمرانی در نفت بر دوش مردم/ عدم افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین در کارت سوخت با وجود تاخیر ۵ماهه در صدور کارت

درحالی مسئولین شرکت ملی پخش عدم صدور کارت سوخت از ابتدای سال جاری را پذیرفته‌اند که هیچ خبری از افزایش سطح ذخیره‌سازی بنزین در کارت سوخت ها نیست و مردم باید جور حکمرانی ضعیف در معاونت پالایش و پخش را با از دست دادن سهمیه سوخت بکشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هفته گذشته بود که سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گزارشی اعلام کرد مالکینی که ۵۴٠ لیتر در کارت سوخت خود بنزین داشته باشند از این ماه سهمیه بنزین دریافت نمی‌کنند چراکه سطح ذخیره‌سازی بنزین در کارت سوخت ٩ ماه برابر با ۵۴٠ لیتر است.

این درحالیست که طبق اخبار تایید شده از سوی فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش، به دلیل کرونا و سایر موضوعات، صدور کارت سوخت از ابتدای سال جاری صورت نگرفته است.

حال سوال اساسی اینجاست که با حادتر شدن اوضاع کرونا و افت شدید ترددها، چرا باید جور ضعف در حکمرانی شرکت ملی پالایش و پخش و همچنین شرکت ملی پخش را مردم بر دوش بکشند؟

از سویی با وجود تعلل در صدور کارت سوخت به مدت ۵ ماه، سهمیه کارت برخی از مالکان از این ماه قطع کرده اند و از سویی دیگر با افزایش ندادن سطح ذخیره‌سازی بنزین در کارت سوخت، عملا مردم را به مسابقه مصرف بنزین آن هم در این شرایط وخیم بیماری که اتفاقا جایگاه های سوخت به دلیل اهمال در رعایت پروتکل های بهداشتی نقش بسزایی در شیوع بیماریهای دارند، ترغیب می کنند.

به نظر می رسد همه این نواقص و کوتاهی ها از نبود سیاستگذاری صحیح در شرکت اصلی یعنی شرکت ملی پالایش و پخش بعنوان یکی از معاونت های مهم وزارت نفت آب می‌خورد.