۰ نفر

یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پتروشیمی برگزار شد:

ضبط وثیقه داماد متواریِ وزیر سابق

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۱
کد خبر: 455182
ضبط وثیقه داماد متواریِ وزیر سابق

یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

این پرونده ۱۵ متهم دارد که ۵ متهم آن به نام‌های مرجان شیخ‌الاسلامی، محمدحسین شیرعلی، مهدی شریفی نیک‌نفس، سیدامین قریشی سربستانی و اشرف ریاحی متواری هستند. البته متهم ریاحی وارد ایران شده و در داخل کشور است، اما متواری است و تاکنون در دادگاه حاضر نشده است.

در ابتدای جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام گفت: به متهمانی که در دادگاه حاضر نیستند و افرادی که به آن‌ها گفتند که در جلسه دادگاه حاضر نشوند تا این دادگاه تمام شود باید بگویم تمام مستندات مربوط به آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: به افرادی که به متهمان می‌گویند تا در جلسه دادگاه حاضر نشوند باید بگویم اسنادی که شما فکر می‌کنید که وجود ندارد، در اختیار ماست.

قاضی مسعودی‌مقام گفت: مخصوصاً به آقای اشرف ریاحی که متواری است و در جلسات دادگاه حاضر نمی‌شود، باید بگویم ضبط وثیقه او در حال انجام است و او پیش از این تمام مستندات را علیه خود و دیگر متهمان به دادگاه ارائه داده است.

وی تصریح کرد: تمام پلاک‌های ثبتی افراد در کانادا، امارات، انگلستان و ایران وجود دارد و آن چه که می‌تواند افراد را نجات دهد، دفاع حقوقی است.

در این زمینه بخوانید

فرار متهم فساد ۶.۶میلیارد یورویی پتروشیمی

قاضی مسعودی مقام گفت: اگر هر شخصی تحت حمایت دیگری است، به او مراجعه کند. هیچکس تحت حمایت ما نیست و کسانی که سعی می‌کنند برای دادگاه مزاحمت ایجاد کنند، هیچ تأثیری ندارند. ما هزاران سند داریم. آقایان به موکلین خود بگویید آن‌هایی که به شما می‌گویند در دادگاه حاضر نشوید هم صدایشان و هم فیلم‌شان موجود است.

وی با اشاره به اتهامات برخی از کارکنان بیان کرد: بسیاری از کارکنان شرکت‌ها در سازمان‌های مختلف کار می‌کردند، اما سپس در این شرکت‌ها استخدام شدند و همین موضوع دال بر سوء‌نیت است، مانند آقایان عنایتی و تاجداری که در سازمان بازرسی کل کشور مسئول بازرسی به این پرونده بودند و سپس در این شرکت‌ها استخدام شدند. به همین دلیل گزارش‌ها متفاوت است.

قاضی مسعودی‌مقام تصریح کرد: همه چیز در مورد شناسایی است و اسناد به ریاست محترم قوه قضاییه ارائه خواهد شد.