۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صف انتظار برای دریافت کارت سوخت به ۵ماه رسید/ برخی مالکان از امشب سهمیه بنزین نمی‌گیرند

۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
کد خبر: 454215
صف انتظار برای دریافت کارت سوخت به ۵ماه رسید/ برخی مالکان از امشب سهمیه بنزین نمی‌گیرند

باوجود بازگشت برخی محدودیت‌های قرنطینه و توصیه مسولین بهداشتی نسبت به کاهش ترددهای غیرضرور و همچنین دیرکرد جدی شرکت ملی پخش در صدور کارت سوخت، بازهم هیچ خبری از افزایش سطح ذخیره‌سازی بنزین در کارت سوخت ها نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روز جاری سخنگوی شرکت ملی پخش خبر از شارژ ماهانه بنزین در برخی کارت سوخت ها از ساعت صفر امشب را داد. این درحالی است که در این بین برخی مالکان از این ماه دیگر سهمیه بنزین دریافت نمی کنند.

به گفته فاطمه کاهی سخنگوی شرکت‌ ملی پخش، آن دسته از مالکینی که در کارت سوخت خود ۵۴٠ لیتر بنزین ذخیزه داشته باشند، کارت سوخت‌شان دیگر شارژ نمی‌شود چراکه سطح ذخیره‌سازی بنزین در کارت سوخت‌ها به میزان ٩ ماه یعنی ۵۴٠ لیتر است.

از سوی دیگر اما طبق بررسی میدانی از مراکز پلیس +10  و پست در سال جاری شرکت‌ ملی پخش کارت سوخت جدید صادر نکرده و مالکینی که به هر نحوه درخواست کارت سوخت المثنی داشته و یا برای خودرو جدید کارت سوخت درخواست داده بودند، همچنان در صف انتظار دریافت کارت هستند.

نکته دیگر اینکه با حادتر شدن شرایط کرونایی در کشور و بازگشت برخی محدودیت‌های تردد و تشویق مردم به پرهیز از سفرهای غیرضروری، مصرف بنزین مجددا کاهش پیدا کرده و مالکین خودرو فرصت بهره‌مندی از سهمیه سوخت خود را نخواهند داشت.

اما سوال اساسی اینجاست که باوجود دو مسئله مهم ذکر شده در بالا چرا بازهم هیچ اقدامی برای افزایش سطح ذخیره‌سازی بنزین در کارت سوخت ها صورت نگرفته است؟

به نظر می‌رسد بازهم باید شاهد فروش سهمیه و التهاب و تشکیل صف های طویل در جایگاه های سوخت باشیم تا شاید بعد از آن فکری به حال افزایش میزان ذخیره‌سازی بنزین در کارت سوخت شود که دیگر آن زمان دیر خواهد بود.