۰ نفر

عضو کمیسیون کشاورزی

قرارداد ایران و چین می‌تواند درگاهی برای فروش نفت خام و انرژی ایران باشد

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵
کد خبر: 453725
قرارداد ایران و چین می‌تواند درگاهی برای فروش نفت خام و انرژی ایران باشد

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس با اشاره به قرارداد ۲۵ساله بین ایران و چین، گفت: این قرارداد می‌تواند درگاهی برای فروش نفت خام و انرژی ایران باشد لذا مردم نباید به اطلاعات اشتباه عناصر مزدور توجهی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه‌ملت، احد آزادی‌خواه در نشست علنی امروز (یکشنبه 29تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به اخطار اخیر خود در صحن مجلس به استناد اصل 77 قانون اساسی، گفت: بر مبنای اصل 77 قانون اساسی عهدنامه‌‌ها، قراردادها و موافقت‌ نامه‌‌های‌ بین‌ المللی‌ باید به‌ تصویب‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ برسد بر همین مبنا در اخطار خود به برنامه مشترک جمهوری خلق چین و جمهوری ایران اشاره کردم و متذکر شدم که مجلس باید در جریان فرایند امور قرار گیرد، این حق مجلس است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از دوستان به تصور اینکه من در جریان کار نیستم نکاتی را فرمودند، این در حالی است که از دوره قبل در جریان جزئیات موضوع قرار گرفته‌ام و می‌دانم منشاء این قرارداد کجا و به چه شکل است.

وی افزود: مجلس باید در جریان کار قرار گیرد تا همانطور که عده‌ای دلسوز برجام دیروز به اتهام، دلواپسان نامگذاری شدند، امروز مجددا عده‌ای با خط مشی سیاسی دیگر مرز جدید باز نکنند. شفافیت برای تمامی مسائل ضروری است.

آزادی خواه با اشاره به سه دستور رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی، گفت: این قرارداد «برنامه جامع 25 ساله ایران و چین» است، خرداد ماه امسال نسخه اولیه این قرارداد در 9 بند تدوین شده است و شامل چشم انداز، ماموریت، اهداف، زمینه‌ها، همکاری، اقدامات، نظارت و همکاری در کشور ثالت و غیره است که در ژانویه 2016 کلید خورده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت شریف ایران اسلامی نباید اجازه دهید که ضد انقلاب مانع پیشرفت این کشور شود، مردمی که نگرانید باید بدانید که در فضای مجازی اطلاعات ناقص توسط عناصر مزدور خود فروخته به شما داده می‌شود. انقلاب اسلامی ایران40 سال اجازه نداد یک وجب از خاک این کشور به دست اجانب بیفتد.

وی تصریح کرد: در هیج کجای این قرارداد نیامده است که ما جزیره کیش را به چین واگذار می‌کنیم، مردم را نباید با اظهارات دروغ ناراحت کرد. وقتی کشور در آستانه پیشرفت است نبابد به این شکل برخورد شود. این قرارداد به ویژه در حوزه انرژی و فروش نفت خام می‌تواند درگاهی را به سوی کشور ما باز کند بدون اینکه یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار شود.

آزادی خواه یادآور شد: هر کسی اطلاعات دقیق‌تر در مورد این قرارداد دارد، بازگو کند. به اشتباه نباید به مردم اطلاعات داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت یکساله دولت، گفت: با توجه به عمر کوتاه دولت، کمیسیون‌ها باید فعال شوند. برخی از خرده دستورها اتلاف وقت است و خروجی ندارد، طرح دو فوریتی که بعد از نطق‌ها قرار است رأی‌گیری شود، یکی از بهترین دستور کارهای مجلس است زیرا کمر طبقات پایین جامعه از تورم سنگین شکست.

وی افزود: درد مردم با پیدا کردن مقصر در این شرایط درمان نمی‌شود، مشکل آنها باید حل شود. مشکلات مردم هم در صورتی مرتفع می‌شود که کمیسیون‌های مجلس موضوعاتی مانند گرانی ارز و سکه، تورم،  اشتغال و غیره را در اولویت قرار دهند. مردم را باید از این بحران نجات دهیم. اگر یک دقیقه وقت مجلس را بیهوده تلف کنیم باید پاسخ دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: هیات رئیسه باید دستور دارای اولویت که حلال مشکلات مردم باشد را در دستور کار قرار دهد.