۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نوسانات محدود نفت ادامه دارد/ نسخه‌ای کرونا برای طلای سیاه می‌پیچد

۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبر: 453255
نوسانات محدود نفت ادامه دارد/ نسخه‌ای کرونا برای طلای سیاه می‌پیچد

درحالی آمارهای ابتلا به کرونا در دنیا رکوردشکنی می‌کند که قیمت نفت در پی امیدواری به پابندی اوپکی ها به کاهش تولید، در محدوده حمایتی ۴٣دلار نوسان می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اخبار جدید منتشر شده از رکورد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا بازهم نگرانی ا از بازگشت محدودیت های قرنطینه را افزایش داده است.

این درحالیست که قیمت نفت هنوز واکنش جدی به این خبر نشان نداده و همچنان در محدوده حمایتی ۴٣ دلار نوسانات اندکی را تجربه می کند.

تاکنون در معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص برنت با افت یک درصدی به محدوده ۴٣ دلار بازگشت. گفتنی است شاخص برنت در هفته جاری در محدوده ۴١ دلار و ٨٨ سنت و ۴٣ دلار و ٧٠ سنت نوسان کرده است.

نفت

همچنین شاخص وست تگزاس نیز با افت کمتر از یک درصد روبرو شده و به عدد ۴٠ دلار و ۴٣ سنت رسیده است. این شاخص نیز در هفته جاری در محدوده ٣٩ دلار و ٣٩ دلار و ١٧ سنت و ۴١ دلار و ٢٠ سنت نوسان کرده است.

نفت2

از مهمترین اتفاقات دو روز گذشته جلسه کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک پلاس بود. اخبار حاکی آن است که کاهش تولید ٢٣کشور عضو در ماه آگوست وسپتامبر مطابق توافق، روزانه ٧.٧ میلیون بشکه خواهد بود. اگر سایر اعضایی که قبلا کمتر کم کرده اند،نظیر عراق و نیجریه، به تعهدشان عمل کنند که در نهایت کاهش تولید به ٨.٥٤٠میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

همچنین وزیر انرژی عربستان امروز اعلام داشته است: "توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس ممکن است تا پایان سال ٢٠٢٢ تمدید شود." 

وی افزود که صادرات نفت عربستان سعودی در ماه آگوست از مقدار ماه جولای تجاوز نخواهد کرد.