۰ نفر

کشف چند‌ محموله بزرگ قاچاق سوخت در استان کرمان

۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۲
کد خبر: 450495
کشف چند‌ محموله بزرگ قاچاق سوخت در استان کرمان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان کرمان گفت: در چند ماهه گذشته چندین محموله بزرگ قاچاق سوخت در استان کرمان توسط عوامل انتظامی و نظامی کشف شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، جواد صادقی صبح امروز در دیدار اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرمان مقام معظم رهبری را داریم.

وی با بیان اینکه نخستین برنامه هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از مزار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی آغاز کردیم گفت: نگاه ستاد مرکزی قاچاق کالا کشور علمی، فرهنگی و دانش محور است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه در جلسات مختلف تاکید بر این است که برخورد فیزیکی کاهش و با قاچاق کالا نگاه عالمانه داشته باشیم تا پیشگیری نتیجه بدهد افزود: برای بهتر شدن نتیجه کارها کارگروه‌های کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان به‌ویژه کارگروه فرهنگی فعال شد.

وی با بیان اینکه همجواری استان کرمان با استان‌های مرزی از جمله سیستان و بلوچستان باعث ترانزیت سوخت قاچاق از این استان شده است گفت: در چند ماهه گذشته چندین محموله بزرگ قاچاق سوخت در استان کرمان توسط عوامل انتظامی و نظامی کشف شده است.

صادقی با اشاره به اینکه تشویق مردم به استفاده از کالاهای تولید  داخل را از ائمه جمعه از طریق تریبون نماز جمعه انتظار داریم افزود: به‌کارگیری کارگر ایرانی میسر نمی‌شود مگر اینکه خرید کالای خارجی را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه رسیدن به اهداف عالی نظام و اقتصاد پایدار نیازمند حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالا است گفت: جلوگیری از کالاهای وارداتی در جهش تولید که شعار سال است بسیار اثرگذار خواهد بود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه پرونده‌های قاچاق کالا در کمترین زمان ممکن رسیدگی و حکم صادر می‌شود افزود: پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا در کشور و استان همکاری می‌کند و دستاوردهای خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه شناسه‌دار کردن کالاها که باعث رصد صفر تا صد تولید می‌شود در پیشگیری از قاچاق کالا موثر است گفت: بسیاری از لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی قاچاق از سمت استان هرمزگان وارد استان شده و بالعکس از استان کرمان قاچاق دام به هرمزگان انجام می‌شود.