۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت خط مقدم ترکش‌های رکود جهانی/ انتظار‌ها برآورده نشد

۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹
کد خبر: 449676
نفت خط مقدم ترکش‌های رکود جهانی/ انتظار‌ها برآورده نشد

درحالی قیمت نفت تلاش می کند در محدوده ۴٠ دلار خود را تثبیت کند که انتشار آمارهای اقتصادی ناگوار زمینه اصلاح قیمتی طلای سیاه را فراهم ساخته است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ قیمت نفت که هفته جاری را با نوسانات متعدد در محدوده های منفی آغاز کرده بود در پی انتشار آمارهای ناخوشایندی از اقتصادی های بزرگ دنیا، از صعود به ارقام بالاتر بازماند.

در این میان هر بشکه نفت برنت که پیش بینی می شد تا ۴٢ دلار پیشروی کند، از صعود قوی منصرف شد و با رشد اندک ١.۶ درصدی فعلا در محدوده ۴١.٧١ دلار قرار دارد.

شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدییت اما هنوز افزایش قیمتی را ثبت نکرده و فعلا درگیر شکستن مقاومت ۴٠ دلاری بوده و در محدوده ٣٩.٣٢ دلار نوسان می کند.

گفتنی است از مهم ترین دلایل کشیده شدن ترمز افزایش قیمت نفت به رغم پافشاری‌های اوپک مبنی بر کاهش تولید، انتشار آمارهای نگران کننده از اقتصاد ژاپن است. یکی از تحلیلگران اقتصادی سی ام سی ماکرتز بیان داشته: آمار تولیدات صنعتی ژاپن که امروز صبح منتشر شد موجب تضعیف شدن روند قیمت نفت بازار نسبت به روز گذشته شد چراکه ژاپن اعلام کرده که میزان تولیدات صنعتی اش در ماه می نسبت به ماه پیش از آن ٨.۴ درصد افت داشته در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۵.۶ درصدی را می کشیدند.

از سوی دیگر اوضاع وخیم افت تقاضای نفت و کاهش قیمت، سبب شده تا شرکتهای نفتی آمریکایی از دور تولید خارج شوند. اخیرا یک شرکت بزرگ نفتی آمریکا اعلام ورشکستگی کرد. شرکت چساپیک انرژی، تولید کننده بزرگ نفت و گاز آمریکا، نتوانست از پس بدهی های سنگین و تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر بازارهای انرژی بر بیاید و اعلام ورشکستگی کرد.

این درحالی است که معامله گران جهانی نفت در انتظار انتشار جدیدترین گزارش ها از میزان نفت ذخیره شده آمریکا هستند. امروز و فردا دو آمار مهم از حوزه ذخیره سازی افنت در آمریکا منتشر خواهدشد که می تواند روند قیمت نفت را تا پایان هفته مشخص کند.

البته همچنان یکه تازی شیوع کرونا بر پیکره اقتصاد جهانی و هویدا شدت تاثیرات منفی این ویروس میکروسکوپی بر رشد اقتصادهای بزرگ، از مهم ترین عوامل بنیادی منفی تاثیرگذار بر تقاضای نفت است.

نفت

نفت