۰ نفر

مجلس به موضوع خودکشی کارگر نفتی ورود می‌کند

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
کد خبر: 446265
مجلس به موضوع خودکشی کارگر نفتی ورود می‌کند

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت:دولت و وزارت نفت باید تضمین کنند که پیمانکاران دیگر از کارگر همچون "برده" کار نکشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت ، سید محمد مولوی ، با اشاره به خودکشی یکی از کارگران چاه‌های نفتی، از نحوه رسیدگی به معیشت کارگران نفتی انتقاد کرد و گفت: تا زمانی که نگاه وزیر و وزارتخانه نفت به خوزستان مهربانانه نیست کارگران نفتی و بومی با بدترین مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، این در حالی است که کارگران 14 روز به دور از خانواده به حفاری چاه و سخترین کارها مشغول هستند اما حقوق و مزایای‌شان براساس قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور نیست و پیمانکاران در نهایت بی‌انصافی از آن‌ها بهره‌کشی می‌کنند، درواقع ظلمی که پیمانکاران به کارگران می‌کند ماحصل سودی است که به دست می‌آورند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال از وزیر نفت مبنی بر اینکه "دفاتر مدیریت طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز" در تهران چه می‌کنند، افزود: گرفتن این موقعیت از متخصصان بومی بزرگترین ظلم به خوزستان است.

دولت کارگر را مورد توجه ویژه قرار دهد

وی با تاکید بر اینکه قوانین کار باید حساست ویژه اصلاح شوند، ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد اقتصاد مقاومتی را اجرای کند و به جهش تولید رسد باید کارگر را به‌عنوان نوک پیکان تولید مورد توجه ویژه قرار دهد.

مولوی تصریح کرد: دولت و وزارت نفت باید تضمین کنند که دیگر پیمانکار از کارگر همچون "برده" کار نکشد، البته باید از آن‌ها پرسید؛ چه خدماتی برای کارگر در نظر گرفته‌اند؟ در حالی که غذا و پوشاک کارگران نفتی نیز به درستی تامین نمی‌شود و چنان به کارگران فشار می‌آورند که یک کارگر جوان به نتیجه‌ای جزء حلق‌آویز کردن خود نمی‌رسد.  

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه سیستم‌های نظارتی کجا هستند؟، اضافه کرد: مجلس به جد به این موضوع ورود خواهد کرد.