۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هفتمین بسته کمک معیشتی در راه است/ تداوم ابهام در تامین مبلغ حمایتی دولت

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۰
کد خبر: 442685
هفتمین بسته کمک معیشتی در راه است/ تداوم ابهام در تامین مبلغ حمایتی دولت

درحالی امشب هفتمین مرحله از بسته کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود که با افت مصرف سوخت در کشور، ابهاماتی از چگونگی تأمین مالی این بسته ها برای دولت بوجود آمده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ساعت ٢۴ امشب مرحله دیگری از بسته کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

از آبان ماه سال گذشته و همزمان با افزایش چند برابری قیمت بنزین، دولت در جهت حمایت از خانوارها، اقدام به اعطای بسته‌های حمایتی به سرپرستان خانواده ها کرد. اما مقرر شد که مبالغ این بسته ها از اختلاف قیمت بنزین آزاد و یارانه ای باشد. در زمان سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، مصرف روزانه بنزین در کشور ٩٠ میلیون لیتر بود که پیش بینی می شد از اختلاف قیمت بنزین آزاد و یارانه ای، مبلغ بسته‌های حمایتی تامین شود. اما با شیوع ویروس کرونا و افت قابل توجه مصرف بنزین در کشور، این سوال پیش می آید که تامین مالی این بسته‌های حمایتی چگونه صورت می پذیرد.

گفتنی است با اصلاح قیمت بنزین و افزایش نرخ آن از هزار به ۱۵۰۰ تومان سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان آزاد در آبان امسال، طبق اعلام دولت هر ماه در قالب کمک حمایتی مبلغی به حساب خانواده‌های مشمول واریز می‌شود.

بر این اساس خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.