۰ نفر

شرکت نفت شیل آمریکا فروش نفت خود را ۷۰درصد کاهش داد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۱۳
کد خبر: 438608
شرکت نفت شیل آمریکا فروش نفت خود را ۷۰درصد کاهش داد

شرکت کانتیننتال آمریکا ۷۰ درصد از تولید نفت خود را که برای ماه مه برنامه ریزی کرده بود، کاهش داد که تقریبا دو برابر بیشتر از حد انتظار است.

 به گزارش رویترز، شرکت های کانتیننتال ریسورسز و کالون پترولیوم که از تولید کنندگان شیل آمریکا هستند مانند دیگر شرکت‌های نفت آمریکا تولید خود را کاهش دادند. بحران ویروس کرونا قیمت نفت و تقاضا برای سوخت را پایین آورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  کاهش تاریخی قیمت نفت در ماه گذشته شرکت‌های نفت آمریکای شمالی را مجبور کرد 1.7 میلیون بشکه در روز معادل 13 درصد از تولید نفت خود را کم کنند.

 شرکت کانتیننتال با مدیریت هارولد هام، 70 درصد از تولید نفت خود را که برای ماه مه برنامه ریزی کرده بود، کاهش داد که تقریبا دو برابر بیشتر از حد انتظار است. این شرکت انتظار دارد هزینه‌هایش 5 درصد کمتر از 1.2 میلیارد دلاری باشد برای بودجه سالانه آن در نظر گرفته شده بود.

 شرکت نفت کانتیننتال اجرای قراردادهای فروش نفت برای ماه ژوئن را متوقف کرد.

 مدیرعامل این شرکت گفت:« ما قصد داریم تولید نفت را محدود کنیم و تولید گاز طبیعی خود را به حداکثر برسانیم. توقف تولید نفت اهداف تولید ما را تا زمان افزایش قیمت آن تغییر می‌دهد».

 شرکت کانتیننتال تمام فعالیت‌های حفاری خود را در داکوتای شمالی متوقف کرده و اعلام کرده که هیچ نفتی به مشتریان تحویل نمی دهد. شرکت‌های نفت این اقدامات اضطراری را معمولاً در شرایطی انجام می‌دهند که تحت کنترل شرکت نباشد مثل جنگ یا بلایای طبیعی.

هارولد هام که یک متحد دونالد ترامپ است خواستار توقف واردات نفت عربستان و بررسی منفی شدن قیمت نفت آمریکا در ماه گذشته شده است. وی ماه گذشته درخواست کرد افزایش تولید غیرقانونی عربستان و روسیه بررسی شود. هام با اشاره به حمایت نظامی آمریکا از عربستان گفت:« عربستان نمی‌تواند در آینده این کار را تکرار کند. ما حمایت نظامی خود را از آن بر می داریم تا این سیاست را کنار بگذارند».

شرکت کانتیننتال 186 میلیون دلار در سه ماهه اول سال جاری میلادی از دست داده که بدترین عملکرد فصلی آن طی چهار سال گذشته است.

سهام این شرکت 7 درصد کاهش یافته و به 14 دلار رسیده است یعنی 59 درصد کاهش از ابتدای سال جاری میلادی.

این شرکت اعلام کرد تعداد چاه های فعال خود را پایان 2020 به 4 حلقه می رساند که نشان‌دهنده 80% کاهش از ابتدای سال جاری است.

شرکت کالون به طور جداگانه ای اعلام کرد 1500 بشکه در روز از تولید خود را در آوریل کاهش داده و انتظار دارد این رقم طی ماه مه به 3000 بشکه در روز برسد.