۰ نفر

واقعیت افزایش ناگهانی قیمت گاز طبیعی چیست؟

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱
کد خبر: 438418
 واقعیت افزایش ناگهانی قیمت گاز طبیعی چیست؟

طبق گفته تحلیلگران و تاجران، تقاضای بالاتر دربحبوحه تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا و مصرف بیشتر گاز در ماه های گرم تابستان به همراه کاهش تولید آن، باعث افزایش قیمت این محصول در ادامه سال جاری میلادی می شود.

به گزارش اویل پرایس، قیمت گاز طبیعی آمریکا نسبت به پایین‌ترین حد اوایل آوریل حدود 20 درصد افزایش یافته است و علی رغم بی ثباتی بازار در این هفته، به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری میلادی روند افزایشی خود را حفظ کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، با برداشته شدن محدودیت ها در ایالت‌های مختلف آمریکا و افزایش تقاضا برای تجهیزات خنک کننده در ماه های گرم تابستان، انتظار می‌رود تقاضا برای گاز طبیعی طی هفته های آینده افزایش یابد. علاوه بر انتظار تقاضای بالاتر، عرضه گاز طبیعی در آمریکا در حال کاهش است و تولید کنندگان گاز تولید خود را در بحبوحه کاهش قیمت پایین آورده اند. تولیدکنندگان نفت هم تولید خود را کاهش داده‌اند، به این ترتیب گازی که همراه با استخراج نفت از چاه ها تولید می‌شود هم کاهش می یابد.

طبق گفته تحلیلگران و تاجران، تقاضای بالاتر دربحبوحه تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا و مصرف بیشتر گاز در ماه های گرم تابستان به همراه کاهش تولید آن، باعث افزایش قیمت این محصول در ادامه سال جاری میلادی می شود.

 قیمت گاز طبیعی در اوایل آوریل تا 1.552 دلار در هر میلیون BTU کاهش یافت.

 از آن زمان قیمت گاز 22 درصد افزایش یافته است. علیرغم بی ثباتی بالای بازار در این هفته که انتظار ادامه آن هم می رود، تاجران به خاطر کاهش تولید، انتظار افزایش قیمت گاز را دارند. بسیاری از شرکت های نفتی هزینه های خود را پایین آورده و چاه های خود را در پاسخ به قیمت پایین نفت تعطیل کرده‌اند.

 قیمت گاز طبیعی هفته گذشته به بالاترین حد طی16 هفته رسید که دلیل آن انفجار در سیستم گاز طبیعی شرکت انبریج در کنتاکی بود. این شرکت مجبور شد بخش آسیب دیده را تعطیل کند.

 تولید گاز طبیعی بیشترین کاهش را در منطقه آپالاچیان به خاطر قیمت پایین گاز طبیعی و همچنین در منطقه پرمین خواهد داشت. سقوط قیمت نفت تولید کنندگان را مجبور کرده تولید خود را پایین بیاورند بنابراین تولید گاز طبیعی همراه با آن هم کاهش می یابد.

 حوزه های نفتی مانند پرمین، ایگل فورد،آنادارکو و باکن نشانه هایی از کاهش تولید گاز را داشته اند و انتظار می رود تولید گاز طبیعی از این حوزه ها کاهش شدیدی در 2020 داشته باشد.

 تاجران عقیده دارند قیمت گاز طبیعی در ادامه سال جاری میلادی افزایش می یابد. پیش بینی می شود قیمت گاز طبیعی از 4 دلار در هر میلیون BTU فراتر رفته و در اوایل زمستان آینده به 4.50 دلار برسد. پیش بینی می شود متوسط قیمت گاز طبیعی در طولانی مدت 2.80 دلار در هر میلیون BTU باشد. رشد تولید گاز طبیعی با این قیمت می تواند افزایش تقاضا را جبران کند.