۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت سیاه‌ترین روزها را پشت سر گذاشت/ مخازن ذخیره‌سازی آمریکا جواب رد به تولید شیل دادند

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹
کد خبر: 438060
نفت سیاه‌ترین روزها را پشت سر گذاشت/ مخازن ذخیره‌سازی آمریکا جواب رد به تولید شیل دادند

به اعتقاد کارشناسان، آوریل بدترین ماه نفت از نظر تقاضا بود و از این پس مسیر رو به بهبود است هرچند بسیار آهسته.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پیک شیوع کرونا در ماه گذشته میلادی سبب شد تا بدترین روزهای قیمتی برای طلای سیاه رقم بخورد، در نتیجه ذخیره نفت روند صعودی دارد که نشان می‌دهد باید زمان بگذرد تا قیمت نفت تفاوت معناداری پیدا کند. به همین دلیل تحلیل‌گران مورگان استنلی پیش‌بینی قیمت نفت خود را بدون تغییر باقی گذاشتند و برنت را حدود ۳۵ دلار برای سه ماهه آخر سال پیش‌بینی کردند که از ۲۵ دلار در سه ماهه کنونی بالاتر است. مارتین رتس، رییس بخش پژوهش نفت این بانک می گوید: “بهبود تقاضا بسیار کند خواهد بود و احتمالا ما شاهد تغییر رفتار ساختاری در مردم باشیم.”اظهار نظری که بازتاب این عقیده عمومی است که بهبود سریع قیمت ها ناممکن است چرا که تسهیل تمهیدات ملی کشورها برای مقابله با ویروس کرونا به شکل تدریجی صورت می‌گیرد که نتیجه‌اش افزایش تدریجی و کند مصرف خواهد بود. ‌

از سویی دیگر معاون وزیر انرژی روسیه با اشاره به تکمیل سطح ذخیره‌سازی‌ها و توقف فعالیت برخی شرکت‌ها با نفت ۳۰ تا ۳۵ دلاری، از احتمال کاهش تولید روزانه ۲ تا ۳ میلیون بشکه‌ای آمریکا خبرداد.

پاول سوروکین تصریح کرد: ممکن است افت تولید امسال ایالات متحده ۲ تا ۳ میلیون بشکه در روز باشد که علت آن پر شدن ظرفیت ذخیره‌‍سازی‌ها یا دوام نیاوردن برخی شرکت‌ها با نفت ۳۰ تا ۳۵ دلاری خواهد بود.

معاون وزیر انرژی روسیه افزود: کاهش تولید نفت کانادا می‌تواند بیش از ۸۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

سوروکین گفت: این دو کشور به تنهایی می‌توانند در مجموع روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تا ۴ میلیون بشکه کاهش تولید داشته باشند.