۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

موافقت آمریکا با برگزاری نشست سران ۵کشور هسته‌ای/ افزایش مذاکرات حوزه انرژی واشنگتن و مسکو

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰
کد خبر: 437186
موافقت آمریکا با برگزاری نشست سران ۵کشور هسته‌ای/ افزایش مذاکرات حوزه انرژی واشنگتن و مسکو

سفیر آمریکا در روسیه اعلام کرد که ترامپ با نشست سران “۵ کشور هسته‌ای” موافق است.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز جاری سفیر آمریکا در مسکو اعلام کرد که پیامی از طرف “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری ایالات متحده به  “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه تسلیم شده است که در آن ترامپ موافقت کرده که برگزاری نشست رهبران “پنج کشور هسته‌ای” که شامل ایالات متحده ، روسیه ، انگلیس ، فرانسه و چین (اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است)، نظریه بسیار خوبی است و وی از این مسئله استقبال می‌کند.

سالیوان افزود: «تا آنجا که ما (در سفارت آمریکا) در جریان هستیم، محتوا و مؤلفه‌های برنامه ریزی چنین نشست سرانی در حال حاضر در حال بررسی و توافق بین مقامات پنج کشور قرار دارد.»

این دیپلمات آمریکایی همچنین با اشاره به افزایش تماس‌ها بین واشنگتن و مسکو، یادآور شد که طی یک ماه گذشته، مقامات دو کشور بارها در سطوح مختلف با یکدیگر مذاکره داشته و موضوعات مختلفی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند .

طبق اعلام کاخ کرملین، هنوز تاریخ برگزاری نشست سران “پنج هسته‌ای” در قالب یک کنفرانس ویدئویی مورد توافق طرفین قرار نگرفته است.

در عین حال “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه نیز ابراز امیدواری کرده که این نشست بتواند بصورت حضوری در سال جاری برگزار شود و یادآور شده که موضوع “امنیت جهانی در همه ابعاد” آن باید در این نشست مورد بررسی قرار بگیرد.