۰ نفر

کانادا یک‌میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش می‌دهد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶
کد خبر: 437151
 کانادا یک‌میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش می‌دهد

تحلیلگران انتظار دارند شرکت های نفت کانادا حدود یک میلیون بشکه در روز تولید خود را در ماههای آینده کاهش دهند.

 به گزارش اویل پرایس، به خاطر ادامه کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان نفت کانادا و افزایش ظرفیت ذخیره سازی، قیمت نفت خام سنگین این کشور در اوایل همین هفته افزایش یافت و با کمترین اختلاف نسبت به نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا طی 12 سال گذشته فروخته شد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قیمت نفت «وسترن کانادا سلکت» که شاخص نفت شنی آلبرتا است، برای تحویل در ماه ژوئن تنها 3.80 دلار در هر بشکه ارزانتر از قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در همین ماه اعلام شد.

 این اختلاف قیمت بین نفت سنگین کانادا و نفت خام آمریکا کمترین تفاوت قیمت حداقل از 2008 تا حالا است.

 قیمت بالای نفت خام کانادا در این هفته دو دلیل دارد: یکی ادامه کاهش تولید توسط بسیاری از تولیدکنندگان نفت کانادا و دیگری گزارش شرکت خط لوله انبریج مبنی بر اختصاص بخشی از خط لوله آن برای ذخیره نفت.

 شرکت های نفت کانادا هزینه و تولید خود را در بسیاری از پروژه های نفت سنگین در آلبرتا به خاطر قیمت بسیار پایین نفت و کاهش تقاضا برای آن در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا کاهش داده اند.

 شرکت هاسکی انرژی بودجه و تولید خود را کاهش داده و سنووس انرژی هزینه‌های سرمایه ای خود را در 2020 حدود 32 درصد پایین آورده است. شرکتهای سانکور و نچرال ریسورسز هم هزینه های خود را کاهش داده اند. کونوکو فیلیپس هم تولید در سرمونت را پایین آورده است.

 تحلیلگران انتظار دارند شرکت های نفت کانادا حدود یک میلیون بشکه در روز تولید خود را در ماههای آینده کاهش دهند.

 شرکت خط لوله انبریج اعلام کرد 900 هزار بشکه نفت به مدت 8 ماه در بخشی از خط لوله آن بین رجینا و کرومور ذخیره می شود. این شرکت اعلام کرد این بخش از خطوط لوله موقتاً برای ذخیره نفت مورد استفاده قرار می گیرند و در همین حین برنامه ارتقاء منابع ذخیره سازی می ‌تواند برای دو میلیون بشکه در 2020 فضای ذخیره سازی ایجاد کند.