۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ناامیدی از تقویت تقاضای نفت تا پایان‌۲۰۲۱/ تنش‌ تجاری چین و آمریکا نفت را ارزان کرد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰
کد خبر: 436536
ناامیدی از تقویت تقاضای نفت تا پایان‌۲۰۲۱/ تنش‌ تجاری چین و آمریکا نفت را ارزان کرد

همزمان با بازگشایی هفتگی بازارهای جهانی طلای سیاه و افزایش تنش های تجاری میان چین و آمریکا قیمت انواع شاخص های نفتی در این بازارها با کاهش نسبی مواجه است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ امروز دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه بهای انواع شاخص های نفت خام با کاهش نسبی قیمت مواجه هستند. به صورتی که وست تگزاس اینترمیدیت واکنش منفی به مقاومت روانی بیست دلاری نشان داد و مجدد به زیر این سطح حمایتی بازگشت.

 هم اکنون قیمت نفت برنت ۲۵ دلار و ۹۲ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۱۸ دلار و ۲۹ سنت رسیده است.

قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز جمعه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) ۲۶ دلار و ۴۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۱۹ دلار و ۷۸ سنت بود.

تنش‌های تجاری ایالات متحده و چین سبب شد نگرانی از استمرار مازاد جهانی نفت سبب سقوط قیمت نفت در معاملات اولیه امروز شود. این تنش‌ها می‌توانند مانع از بهبود بحران اقتصادی ویروس کرونا با وجود کم شدن محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش این ویروس باشد.

استفان اینز، استراتژیست ارشد بازار در مؤسسه آکسی‌تریدر در این باره گفت: از سرگیری این جنگ تجاری در طولانی مدت به ضرر قیمت نفت خواهد بود.  

از سوی دیگر بانک آمریکایی مورگان استنلی اعلام کرد که بازگشت تقاضای جهانی نفت به سطوح سال ۲۰۱۹ تا سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ طول خواهد کشید، زیرا روند خروج کشورها از بحران ویروس کرونا کُند خواهد بود.

مارتین رتز، استراتژیست جهانی نفت در بانک مورگن استنلی، گفت: بهبود تقاضا تا حدی ثابت خواهد بود و می‌توانیم برخی تغییرات ساختاری را در رفتار مردم ببینیم.

این بانک آمریکایی انتظار دارد در سال آینده قیمت شاخص نفت خام آمریکا (دبلیوتی‌آی) در سطوح ۴۰ دلار برای هر بشکه و قیمت شاخص نفت خام برنت حدود ۴۵ دلار برای هر بشکه تثبیت شود.

4

انرژی