۰ نفر

افت سهام بورس‌های آسیا و آمریکا درپی کاهش مجدد قیمت نفت

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۵۵
کد خبر: 435113
افت سهام بورس‌های آسیا و آمریکا درپی کاهش مجدد قیمت نفت

در پی کاهش مجدد قیمت نفت خام، شاخص سهام بورس های آسیایی و معاملات آتی سهام آمریکا امروز (سه شنبه) کاهش یافت و سودهای قبلی آنها را از بین برد.

به گزارش رویترز، شاخص سهام بورس های آسیایی و معاملات آتی سهام آمریکا امروز (سه شنبه) کاهش یافت و سودهای قبلی این بازارها از بین رفت در حالی که کاهش مجدد قیمت نفت، بر خوش بینی درمورد کاهش محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا سایه افکنده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، اصلی ترین شاخص بازار سهام آسیا و اقیانوس آرام به غیر از ژاپن (MIAPJ0000PUS) 0.3 درصد کاهش یافت. شاخص بازار سهام چین (CSI300) نیز با 0.7 درصد و سهام کره جنوبی (KS11) با 0.22 درصد کاهش مواجه شدند.

قیمت معاملات آتی نفت پس از آن سقوط کرد که بزرگترین صندوق مبادلات نفت آمریکا در بورس اعلام کرد که تمام قراردادهای ماهانه نفت خام خود را به فروش خواهد رساند تا از ضرر بیشتر خود درپی سقوط قیمت ها جلوگیری کند.

قیمت نفت به دلیل افزایش نگرانی ها درباره تولید بیش از حد و کمبود فضای ذخیره سازی، دوباره کاهش یافت. قرارداد تحویل نفت در ماه آینده در معاملات آتی روز دوشنبه پایین تر از حد معمول بسته شد چرا که خریداران تحویل خود را به ماه های بعدی موکول کرده اند.

قیمت نفت خام آمریکا با 14.24 درصد کاهش به 10.96 دلار در هر بشکه رسید در حالیکه نفت خام برنت با 4.05 درصد کاهش به 19.18 دلار در هر بشکه رسید.

سهام صندوق نفتی ایالات متحده، بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس این کشور روز دوشنبه بیش از 16 درصد سقوط کرد پس از آن که اعلام کرد تمام قراردادهای نفت خام ماه آتی را به فروش می رساند تا از تکرار خسارات سنگین هفته گذشته جلوگیری شود.