۰ نفر

ساحل سنگاپور پارکینگ کشتی‌های پر از نفت شده است

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبر: 435030
ساحل سنگاپور پارکینگ کشتی‌های پر از نفت شده است

حدود ۶۰ نفتکش در حال حاضر در طول یک گذرگاه پر رفت و آمد در سنگاپور لنگر انداخته اند. برخی از این کشتی ها برای ذخیره سوخت استفاده می شوند و برخی دیگر احتمالاً منتظر یک خریدار آسیایی هستند.

 به گزارش بلومبرگ، آبراه باریک سنگاپور پرشده از نفتکشهای پر از نفتی که به خاطر کاهش مصرف سوخت در سراسر جهان و سقوط تقاضا و افزایش استفاده از نفت کش ها برای ذخیره نفت،  منتظر خریدار هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  حدود 60 نفتکش حامل سوخت در حال حاضر در طول یک گذرگاه پر رفت و آمد در سنگاپور لنگر انداخته اند در حالیکه تعداد معمول کشتی‌هایی که در این گذرگاه رفت و آمد می کنند 30 تا 40 عدد است. برخی از این کشتی ها برای ذخیره سوخت استفاده می شوند چون منابع ذخیره سازی بر روی خشکی پر شده اند. برخی دیگر احتمالاً منتظر یک خریدار آسیایی هستند.

 کشتی هایی که از محصولات نفتی مثل بنزین و سوخت هواپیما پر شده‌اند به خاطر کاهش تقاضای داخلی و پر شدن منابع ذخیره سازی، از قطب های بزرگ پالایشی مثل کره جنوبی و چین منتقل می شوند. نفتکش ها راه خود را به سمت تنگه سنگاپور می یابند. این کشتی ها در حال حاضر باید دو هفته منتظر بمانند تا محموله‌هایشان در سنگاپور تخلیه شود، در حالی که در شرایط عادی این کار 4 تا 5 روز طول میکشد. به این ترتیب کشتی ها در آب های داخلی سرگردان مانده اند.

 گزینه های ذخیره سازی نفت در سراسر جهان رو به پایان است چون منابع ساحلی به سرعت پر می‌شوند. به این ترتیب، تاجران، پالایشگاه ها و شرکت های زیرساختی به دنبال جایگزین هایی مثل خطوط لوله و کشتی ها هستند.

سری پاراوایکاراسو، تحلیلگر موسسه اف جی ای در سنگاپور گفت کشورهای بزرگ صادر کننده سوخت با مشکل پیدا کردن جا برای بشکه های اضافی خود مواجه شده اند. میزان پالایش نفت خام در سنگاپور تا 60 درصد ظرفیت پالایشگاه ها کاهش یافته است و احتمالاً در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تا 50 درصد پایین می آید.

 کمبود منابع ذخیره سازی بر روی خشکی در این منطقه مشهود است. 95 درصد منابع ذخیره سازی نفت در هند تا پایان هفته گذشته پر شده بودند و پالایشگاهها به دنبال فضایی برای نگه داشتن سوخت اضافی خود هستند. ذخایر سوخت در سنگاپور به بالاترین حد طی چهار سال گذشته رسیده است.

 استفاده از نفت کش ها بهترین گزینه برای ذخیره نفت است. با درنظر گرفتن آب‌های مالزی و سنگاپور، میزان ذخیره سازی سوخت هایی مثل نفتا، بنزین، سوخت هواپیما و دیزل 45 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته و به 6.64 میلیون بشکه رسیده است.

 نرخ کشتیرانی در سراسر جهان همگام با افزایش تقاضا برای ذخیره سازی نفت بر روی آب، به طرز بی‌سابقه‌ای بالا رفته است. دریانوردان هم در یک استراتژی جدید سرعت نفتکش ها را پایین می آورند تا زمان انتقال محموله ها افزایش یابد و به این ترتیب تمایل خرید از طرف مشتریان هم بیشتر می شود.