۰ نفر

وضعیت قرمز بورس‌های جهان با وحشت نفت

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبر: 433516
وضعیت قرمز بورس‌های جهان با وحشت نفت

نوسان‌های نفت، دست از سر بازارهای جهان برنمی‌دارد. امروز(چهارشنبه) نیز بورس‌های جهانی افت سنگینی را از آسیا تا آمریکا از سر گذراندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش رویترز، هر سه شاخص اصلی وال‌استریت ریزش داشتند. شاخص صنعتی «داوجونز» ۲.۶۷ درصد، شاخص «اس اند پی ۵۰۰» ۳.۰۷ درصد و شاخص «نزدک کامپوزیت» ۳.۴۸ درصد فروریختند.

در اروپا نیز اوضاع از همین قرار بود. شاخص «فوتسی ۱۰۰» بورس لندن با ۲.۹۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل در سطح ۵۷۸۶.۹۶ واحد بسته شد. شاخص «دکس ۳۰» بورس فرانکفورت در آلمان نزدیک به ۴ درصد ریزش داشت. شاخص «کک ۴۰» بورس پاریس نیز ۳.۷۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. در مادرید ایتالیا نیز شاخص «ایبکس ۳۵»، ۲.۸۸ درصد فروریخت.

سی‌ان‌ان‌بیزینس درباره روند بازارها می‌نویسد: «به نظر می‌رسد که هراس نفتی، در حال سرازیر شدن به بازار سهام است.»

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس، بورس‌های آسیایی نیز افت جدی داشتند. شاخص «نیکی» در ژاپن ۱.۶ درصد و شاخص «کاسپی» در کره جنوبی ۰.۶ درصد فروریختند. شاخص هنگ‌سنگ در هنگ‌کنگ نیز ۰.۱ درصد و شاخص «کامپوزیت» در شانگهای چین ۰.۳ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

بلومبرگ روند بازارها را چنین تحلیل می‌کند: «همه‌گیری کرونا روز به روز در جهان بیشتر می‌شود و شمار مبتلایان و قربانیان روندی فزاینده دارد. از طرف دیگر، اخبار بازار انرژی و ریزیش شدید قیمت نفت با نگرانی از ورشگستگی گسترده کسب و کارهای کوچک و متوسط در صورت تداوم وضعیت فعلی همراه شده است. این شرایط، باعث ایجاد موج تازه ای از نگرانی‌ها در بین معامله گران شده است.»