۰ نفر

افت بازار سهام آمریکا با منفی شدن قیمت نفت

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبر: 433197
افت بازار سهام آمریکا با منفی شدن قیمت نفت

کاهش قیمت نفت باعث سقوط بازارهای آمریکا شد و بازار بورس این کشور در روز دوشنبه کاهش زیادی داشت.

 به گزارش راشاتودی، کاهش قیمت نفت باعث سقوط بازارهای آمریکا شد و بازار بورس این کشور در روز دوشنبه کاهش زیادی داشت. سهام داو جونزف اس پی و نزدک، هر سه سقوط کردند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، میانگین صنعتی داوجونز 550 واحد معادل 2.3 درصد در روز دوشنبه سقوط کرد در حالی که شاخص اس پی500 ، 1.6 درصد پایین آمد. نزدک هم 0.8 درصد از ارزش خود را از دست داد. قبل از سقوط بازار سهام، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 100 درصد ارزش خود را از دست داد و به منفی 37.63 دلار در هر بشکه رسید. این رکورد پایین ترین قیمت برای نفت آمریکاست.

 همه‌گیری ویروس کرونا باعث رکود اقتصاد آمریکا شده و علیرغم تزریق تریلیون ها دلار توسط فدرال رزرو، هنوز هم بازار راکد و بیش از 22 میلیون شغل از دست رفته است. پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان احساس می شود. متخصصان هشدار داده‌اند رکود اقتصادی ناشی از آن بدترین رکود در تاریخ خواهد بود.

 کند شدن رشد اقتصادی باعث کاهش تقاضا برای نفت شده و عرضه بیش از حد نفت به بازار ترسی به وجود آورده که در نتیجه آن سرمایه‌گذاران در روز دوشنبه تمام قراردادهای نفتی خود را پس دادند.