۰ نفر

مقاومت تولیدکنندگان نفت آمریکا در برابر کاهش تکلیفی

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳
کد خبر: 432872
مقاومت تولیدکنندگان نفت آمریکا در برابر کاهش تکلیفی

تولیدکنندگان بزرگ نفت آمریکا در تگزاس برای اولین بار در طول ۵۰سال گذشته مکلف به کاهش تولید شده‌اند اما اغلب آنها با کاهش اجباری مخالف و معتقدند بهتر است با روند طبیعی بازار پیش بروند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس اطلاعات به دست آمده به علت کاهش ۳۰ درصدی تقاضای فرآورده‌های پالایشی و صادرات نفت، احتمال دارد که مخازن تجاری نفت خام آمریکا تا اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) پر شود. در همین راستا، مسؤول اصلی خط لوله نفت آمریکا، طی نامه‌ای در هفته جاری به قانونگذار انرژی تگزاس پیش از نشست اضطراری روز سه شنبه گذشته در مورد اجبار بالقوه کاهش تولید در پی کاهش تقاضای ناشی از شیوع بیماری بحث کرد.

این مسؤول اصلی خط لوله نفت آمریکا در اواخر ماه مارس از تولید کنندگان نفت خام درخواست کرد تا به دلیل پر شدن ظرفیت ذخایر نفت و همچنین افت قیمت آن، میزان تولید را کاهش دهند. انتظار می‌رود تقاضای پالایشی آمریکا برای نفت خام با بیش از ۳۰ درصد کاهش، به طور تقریبی ۵ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. همچنین طبق پیش بینی‌ها صادرات نفت خام آمریکا نیز با بیش از ۳۰ درصد کاهش به میزان ۱ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید نفت آمریکا هم اکنون از حدود ۱۳ به ۱۲.۴ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، اما انتظار کاهش بیشتری می‌رود.

مؤسسه پلاتس طی گزارشی نوشت که تولیدکنندگان بزرگ و مستقل تگزاس را مجبور به اعمال کاهش‌های اجباری تولید برای اولین بار در طول نزدیک ۵۰ سال کرده‌اند. اما اغلب تولید کنندگان مخالف کاهش اجباری هستند. آنها می‌گویند بهتر است تا روند طبیعی بازار پیش برود و اگر لازم بود بطور طبیعی تولید کاهش یابد. تولیدکنندگان آمریکایی که مخالف کاهش‌های اجباری هستند به کاهش بیش از ۳۰ درصدی هزینه‌ها و کاهش دکل‌های حفاری در میادین نفتی اشاره می‌کنند. بسیاری از اپراتورها به علت تولید غیر اقتصادی، توقف عملیات تولید را آغاز کرده اند.