۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آمریکا اشباع از نفت سعودی/ جهش چهار برابری صادرات نفت عربستان در غیاب شیل

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۰۵
کد خبر: 432136
آمریکا اشباع از نفت سعودی/ جهش چهار برابری صادرات نفت عربستان در غیاب شیل

درحالی افت قیمت نفت سبب بسته شدن چاه‌های نفت شیل در آمریکا شده که صادرات نفت خام عربستان سعودی به ایالات‌متحده از فوریه سال جاری میلادی تقریباً ۴برابر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بنابر آمارهای رسمی، میانگین صادرات عربستان به امریکا در سال ۲۰۱۸ روزانه ۵٠٠ هزار بشکه و در سال گذشته میلادی به ۴۴۰ هزار بشکه در روز رسیده بود.

در این میان اما اخیرا تانکرترکر ادعا کرده که تعداد.نفتکش هایی که از بندرگاه های عربستان به سمت ایالات متحده در حرکت بوده اند به طور چشمگیری افزایش یافته است. در این خصوص سی آن بی سی نیز اعلام کرده که میانگین صادرات نفت خام عربستان سعودی به بنادر آمریکا از ۳۶۵هزار بشکه در روز در ماه فوریه، به ٨٣٠ هزار بشکه در روز در ماه مارس جهش کرده که این به معنای افزایش ۲.۲۵برابری صادرات عربستان به آمریکا است.

گفتنی است در ماه مارس عربستان سعودی ۲۵ میلیون بشکه نفت به آمریکا صادر کرده که این سطح از صادرات از دسامبر ۲۰۱۸ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

از عمده دلایل این جهش صادرات عربستان، بسته شدن چاه های نفت شیل به واسطه افت شدید قیمت نفت در دو ماه اخیر بوده است.

از سوی دیگر شرکت کانکوفیلیپس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در آمریکا، اعلام کرد هزینه های خود و حدود ٣٠ درصد تولید نفت در آمریکا را کاهش خواهد داد که از زمان کاهش بی سابقه تقاضا برای نفت، بزرگ ترین کاهش تولید از سوی یک شرکت بزرگ تولیدکننده نفت شیل به شمار می رود.

کانکوفیلیپس، تولید آمریکای شمالی را روزانه ٢٢۵ هزار بشکه کاهش خواهد داد. بر اساس بررسی رویترز، تولیدکنندگان آمریکایی و کانادایی روی هم رفته ٧٢٩هزار بشکه نفت در روز از هدف تولیدی خود کاهش داده اند.

همچنین سایر شرکت های بزرگ تولید کننده نفت در آمریکا از قبیل شورون، اکسیدنتال پترولیوم، دایمندبک انرژی، هزینه های خود را کاهش داده اند. شرکت بزرگ نفتی اکسون موبیل در ماه جاری هزینه های خود را ٣٠ درصد کاهش داد. در مجموع، شرکت های نفتی هزینه های خود برای سال ٢٠٢٠ را به طور متوسط ٢٢ درصد کاهش دادند.