۰ نفر

قطر: از توسعه پروژه‌های گازی منصرف نشده‌ایم

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
کد خبر: 429522
قطر: از توسعه پروژه‌های گازی منصرف نشده‌ایم

شرکت نفت و گاز «قطر پترولیوم» اعلام کرد که آغاز تولید گاز در تأسیسات جدید این کشور تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده اما از پروژه‌های خود برای افزایش میزان عرضه گاز صرف‌نظر نکرده است.

به گزارش دوشنبه رویترز، «سعد کعبی» مدیر اجرایی شرکت قطر پترولیوم در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری گفت که این کشور از برنامه احداث ۶ مرکز جدید گاز مایع طبیعی (ال‌ان‌جی) منصرف نشده اما شرکت پیمانکاران در مناقصه‌ها و آغاز تولید آنها به تعویق افتاده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کعبی اظهار کرد که قرار برود این شرکت برای مرحله نخست توسعه پروژه شرق «میدان شمالی» درخواست مناقصه پیمانکاران را ماه جاری دریافت کند. اما به دلیل درخواست شرکت‌ها در بحبوحه کرونا، این مناقصه به تعویق افتاده و به سه ماهه چهارم سال جاری میلادی موکول شده است.  

وی افزود: ما با سرعت تمام به توسعه میدان شمالی ادامه می‌دهیم و در آن وقفه ایجاد نخواهیم کرد.

کعبی گفت: هرچند پروژه‌های زیادی تعطیل شده و شرکت‌ها با توجه به اوضاع فعلی هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند اما فکر می‌کنیم که دنیا هنوز به این گاز نیاز دارد.  

شرکت قطر پترولیوم بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در دنیاست و قرار بود در مرحله نخست توسعه آن، میزان سالانه تولید این شرکت دولتی از ۷۷ میلیون تن به ۱۱۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ برسد.

قرار است مرحله دوم توسعه میادین گازی قطر، ظرفیت تولید این کشور را تا سال ۲۰۲۷ به ۱۲۶ میلیون تن در سال افزایش دهد.  

کعبی گفت: مرحله دوم توسعه پروژه‌های گازی این کشور به تأخیر نخواهد افتاد و «هیچ یک از پروژه‌های ما در میدان شمالی لغو نشده است.»

در پی شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی کشورها برای مقابله با این ویروس، تقاضای جهانی برای گاز مایع کاهش یافته است.  

قطر در چنین شرایطی تلاش کرده است تا مشتریان دیگری در آسیا و اروپا پیدا کند.