۰ نفر

شلیک پنج موشک به یک شرکت نفتی آمریکایی در بصره عراق

۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبر: 429173
شلیک پنج موشک به یک شرکت نفتی آمریکایی در بصره عراق

نیک منبع امنیتی عراقی گزارش کرد، پنج موشک به یک شرکت آمریکایی در «بصره» (جنوب عراق) شلیک شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این منبع در گفت‌وگو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» امروز (دوشنبه)،‌ گزارش کرد که پنج موشک به سوی شرکت آمریکایی «هالبرتون» در غرب استان «بصره» (جنوب عراق) شلیک شده است.

به گفته این منبع امنیتی، این شرکت در میدان‌های نفتی غرب بصره قرار دارد. او همچنین خبر داد که منابع امنیتی محل پرتاب موشک‌ها را کشف کرده‌اند و تحقیقات در این خصوص کماکان ادامه دارد.

در مدت اخیر و بعد از آنکه به دلیل آمریکا در اقدامی تروریستی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی را ترور کرد، تنش میان گروه‌های عراقی با آمریکا بالا گرفته است.

هر چند الحشد الشعبی تاکنون هیچ اقدام نظامی علیه آمریکا نکرده، در مدت اخیر افراد ناشناس محل حضور نظامیان آمریکا در چند پایگاه نظامی در عراق را هدف موشک قرار داده‌اند.  

در پی این تنش‌ها آمریکا از چندین پایگاه نظامی در عراق خارج و نیروهای خود را به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق منتقل کرده است.

بسیاری از احزاب سیاسی و گروه‌های نظامی در عراق تأکید کرده‌اند که بر اساس مصوبه پارلمان عراق، دولت عراق باید هر چه سریعتر از نظامیان آمریکایی بخواهد که این کشور را ترک کنند.