۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آزادسازی ۵میلیون یورو از منابع پتروشیمی صدف عسلویه/ تامین منابع ارزی در دستور کار است

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲
کد خبر: 427592
آزادسازی ۵میلیون یورو از منابع پتروشیمی صدف عسلویه/ تامین منابع ارزی در دستور کار است

مسدودی ارزی در بانک صنعت ومعدن مشکل دیگری برای شرکت پتروشیمی صدف عسلویه محسوب می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این بانک، حدود ۵ میلیون یورو از منابع مسدود شده، آزاد و به سازندگان پرداخت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، مجتبی فلاح خرسند، مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف عسلویه در خصوص مشکلات ارزی این شرکت  گفت: عمده مشکل ارزی به "اعتبار اسنادی" و منقضی شدن آن مربوط بود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بانک صنعت و معدن، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی موفق به دریافت تمدید یک ساله اعتبار اسنادی شدیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف عسلویه "مسدودی ارزی " در بانک صنعت ومعدن را مشکل دیگری عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های بانک صنعت و معدن حدود ۵ میلیون یورو از منابع مسدود شده، آزاد و به سازندگان پرداخت شد.

وی به "کسری منابع ارزی" نیز اشاره داشت و افزود: از طریق فاینانس بخشی از این کسری تامین شده و مابقی از طریق "بانک تجارت" و بانکی در لندن برای تامین منابع در حال پیگیری است.

راه اندازی صدف عسلویه در ۱۴۰۱

فلاح در خصوص پیشرفت پروژه صدف عسلویه عنوان کرد: به دلیل مشکلات و ورشکستگی پیمانکار اجرایی، پیشرفت پروژه در عدد ۴۳ درصد متوقف شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته، پیمانکار ساختمان نصب مجددا تعیین شده و با تجهیز کارگاه امید می‌رود در سال جدید مطابق با زمان بندی پیشرفت داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه پیش بینی شده برای این پروژه ۲۶ ماهه بوده و مطابق با برنامه تعیین شده از سوی هلدینگ خلیج فارس و شرکت پترول، تکمیل عملیات ساخت و نصب در پایان ۱۴۰۰ و راه اندازی آن در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ اعلام شده است.