۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خاموشی یک ساعته در کل دنیا/ امشب ساعت زمین است

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۰۶
کد خبر: 427410
خاموشی یک ساعته در کل دنیا/ امشب ساعت زمین است

همزمان با رویداد ساعت زمین، امشب بین ساعت ٢٠:٣٠ تا ٢١:٣٠ همه دنیا برای احترام به زمین، وسایل برقی اضافه با خاموش می کنند که در ایران نیز وزارت نیرو از مشترکین درخواست شرکت در این پویش را دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، هرساله در آخرین شنبه ماه مارس، موعد رویداد ساعت زمین است. این یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است. خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی دربارهٔ تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

گفتنی است ساعت زمین نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷، زمانی مطرح شد که ۲٫۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند. به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر جهان، این رویداد را به تصویب رساندند.

امسال هم‌زمان با ساعت زمین فراخوانی تحت عنوان "صدای خود را برای حفاظت از طبیعت بلند کنید" داده شده است. از همراهان ساعت زمین دعوت شده صدای طبیعت باشند تا شاید سران کشور‌های دنیا برای روند تغییرات اقلیمی، انقراض گونه‌ها، گرمایش جهانی، ویرانی جنگل‌ها، نابودی منابع آبی و بطورکلی ویرانی محیط زیست کاری بکنند. در واقع این کار نمادین بهانه‌ای است برای جلب توجه مردم جهان به وضعیت محیط زیست. آموزش جوامع محلی، کودکان، اجرای برنامه‌ها و مسابقات متعدد زیست محیطی، درختکاری، جلب توجه مقامات سیاسی بخشی از برنامه‌هایی است که هر ساله به مناسبت ساعت زمین در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

در کشورمان نیز این رویداد اولین با در سال ١٣٩٠ و با خاموش شدن چراغ های برج میلاد و تهران به اجرا در آمد و تا سال جاری با گسترده شدن آن به شهرها و امکان دیگر ادامه داشته است. امشب نیز وزارت نیرو از مردم خ آیات تا با خاموش کردن وسایل برقی اضافه در ساعت مقرر در این پویش شرکت کنند.