۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

تعویق ۳ماهه قبض آب و برق برخی کسبه و پرداخت بیمه کارفرمایان/ دولت در مقابله با کرونا فعالانه حضور دارد

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 425672
تعویق ۳ماهه قبض آب و برق برخی کسبه و پرداخت بیمه کارفرمایان/ دولت در مقابله با کرونا فعالانه حضور دارد

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از تعویق سه ماهه حق بیمه تأمین‌اجتماعی سهم کارفرمایان خبر داد و همچنین اعلام کرد که پرداخت هزینه قبوض آب و برق کسب‌وکارهایی که پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه آینده با رکود مواجه خواهند بود،‌ به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت - معاون رییس‌جمهور - گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که بین پنج تا شش میلیارد تومان از درآمدهای سازمان تأمین‌اجتماعی در این بخش کاهش پیدا کند و دولت با پرداخت بخشی از بدهی‌های خود به سازمان تأمین‌اجتماعی تلاش می‌کند که این کمبود را تاحدی جبران کند.

وی با تأکید مجدد بر این نکته که دولت در این شرایط حساس با همه توان در کنار ملت خواهد ایستاد، افزود: پرداخت هزینه قبوض آب و برق کسب‌وکارهایی که پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه آینده با رکود مواجه خواهند بود،‌ به تعویق خواهد افتاد.

نوبخت با اشاره به این‌که در دومین سال تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار داریم، ‌گفت: دولت سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند و اجازه نداده که حتی یک ماه حقوق کارکنان و کارمندان به تعویق بیفتد.

وی تصریح کرد: سران آمریکا به‌رغم عوام‌فریبی در این شرایط سخت ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا، حتی اجازه فروش نفت برای تأمین اقلام دارویی را به ما نمی‌دهند.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، نوبخت در مورد بحث مالیات افزود: برای این بخش‌ها نیز شرایط ویژه‌ای را قائل شده‌ایم که نیاز است توسط کارشناسان سازمان امور مالیاتی برای افکار عمومی تشریح شود.

وی در مورد بخشودگی مالیاتی گفت: مالیات از محل درآمد است و به‌طور طبیعی تا درآمدی نباشد مالیاتی هم پرداخت نخواهد شد، اما باید به این نکته توجه هم داشته باشیم که نمی‌توانیم مالیات‌های گذشته را مورد بخشودگی قرار دهیم،‌ چون یکی از محل‌های تأمین منابع دولت،‌ مالیات است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر این‌که دولت با همه مشکلات سرپا ایستاده است،‌ گفت:‌ دولت در مقابله با کرونا فعالانه حضور دارد و تحریم‌ها و کرونا را شکست خواهیم داد.

به گفته وی،‌ برای کارگران مغازه‌ها و افرادی که مشغول به دست‌فروشی بودند که در زمان حاضر شغل خود را از دست داده‌اند، ‌از یک تا دو میلیون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه به حساب آنان واریز خواهد شد و با یک تنفس سه ماهه و به شکل اقساط ۲۴ ماهه و با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.