۰ نفر

نقوی حسینی مطرح کرد؛

ادعای کذب آژانس انرژی تحت تاثیر فشارهای سیاسی آمریکا

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۲۸
کد خبر: 424189
ادعای کذب آژانس انرژی تحت تاثیر فشارهای سیاسی آمریکا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادعای جدید مدیر آژانس انرژی اتمی مبنی بر عدم همکاری ایران را کذب دانست و گفت: آژانس تحت تاثیر فشارهای سیاسی آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی  با اشاره به درخواست مجدد مدیرکل آژانس اتمی برای دسترسی به دو مکان در ایران و ادعای آژانس مبنی بر عدم همکاری تهران با آژانس، گفت: بیانیه‌های گذشته آژانس گویا و مبین همکاری کامل جمهوری اسلامی ایران در زمینه هسته‌ای با آژانس است. آژانس بعد از امضای برجام تاکنون شانزده بیانیه منتشر کرده که در تمامی آنها همکاری ایران با آژانس را تایید کرده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از انتشار شانزده گزارش همکاری با ایران، افزود: به نظر می‌رسد آژانس تحت تاثیر فشارهای سیاسی آمریکا قرار گرفته است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بارها صریح و روشن اعلام کرده هیچ فعالیت پنهان هسته‌ای ندارد و تمام فعالیت‌هایش تحت نظارت آژانس است. جمهوری اسلامی ایران حتی گزارش‌های کاهش تعهدات برجامی خود و میزان ذخایر را کامل و شفاف اعلام کرده است.

نقوی حسینی با بیان اینکه گزارش‌های کذب درباره فعالیت هسته‌ای ایران بارها برای آژانس ارسال شده است، گفت: آژانس بر همین مبنا راستایی آزمایی و کذب بودن گزارش‌ها را تایید کرد، از این رو انتظار می‌رود در شرایط فعلی هم با راستی آزمایی متوجه کذب بودن گزارش‌ها شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران در چارچوب مقررات و NPT با آژانس همکاری می‌کند البته جهوری اسلامی ایران موظف نیست اجازه بازدید از هر جایی را به آژانس دهد. بازدید در چارچوب قوانین انجام می‌شود و جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را مانند گذشته دارد.