۰ نفر

بسته‌های کمک دولت آمریکا برای تولید کنندگان نفت این کشور

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۲۵
کد خبر: 423705
بسته‌های کمک دولت آمریکا برای تولید کنندگان نفت این کشور

با کاهش قیمت نفت به پایین‌ترین حد طی چند سال گذشته، دولت آمریکا با تزریق پول نقد، اعتبار های مالیاتی، کاهش مالیاتی و کاهش عوارض بر برخی واردات خاص از چین، به تولیدکنندگان نفت کمک می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، با کاهش قیمت نفت به پایین‌ترین حد طی چند سال گذشته، دولت ترامپ راه حل هایش را برای مشکلات به وجود آمده برای تولیدکنندگان نفت آمریکا بررسی می‌کند.

 مقامات دولت آمریکا گزینه هایی در اختیار رئیس جمهور قرار داده اند که شامل کمک‌های مالی به صنایعی می شود که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت قرار گرفته اند. این اقدامات شامل تزریق پول نقد، اعتبار های مالیاتی، کاهش مالیاتی و کاهش عوارض بر برخی واردات خاص از چین می شود.

 قیمت نفت پس از شکست مذاکرات اوپک و متحدانش در وین در روز جمعه و قول عربستان و روسیه به افزایش تولید نفت و به راه افتادن جنگ قیمت، به شدت سقوط کرد. عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خود را برای ماه آوریل بین 6 تا 8 دلار پایین آورده است.

 قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در روز دوشنبه 25.02 درصد کاهش داشت و به 30.95 دلار در هر بشکه رسید یعنی بیشترین کاهش قیمت طی چند سال گذشته.

 شرکت های نفت آمریکا ضربه سختی خورده اند. ارزش شرکت های چورون(15.37- درصد)، اکسیدنتال (51.02- درصد)، اکسون موبیل (12.22- درصد)، کونوکو فیلیپس (24.87-درصد) و پایونیر نچرال ریسورسز( 36.96-درصد) کاهش یافته است.

 در حالی که شرکت های نفت آمریکا تحت فشار قرار گرفته اند، مصرف کنندگان این کشور مخصوصا رانندگان شرایط خوبی دارند چون قیمت بنزین احتمالاً کاهش خواهد یافت. میانگین قیمت بنزین در آمریکا همین حالا هم در پایین ترین سطح خود قرار دارد و اگر این جنگ قیمت ادامه یابد، دو دلار دیگر در هر گالن هم کم تر می شود.