۰ نفر

افضلی مطرح کرد:

سهم کوچک ایران از سیستم عرضه مستقیم سوخت به کشتی‌ها

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۱۴
کد خبر: 423704
سهم کوچک ایران از سیستم عرضه مستقیم سوخت به کشتی‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران در مسیر ایجاد صنعت بانکرینگ اقدامات قابل قبولی را صورت داده و ما در این زمینه تجارب بسیار خوبی را کسب کرده ایم، البته در عرصه منطقه ای در قیاس با کشورهایی همچون امارت و قطر عقب هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت توسعه صنعت بانکرینگ در کشور، گفت: به طور حتم یکی از راه کارهای کنونی برای خلق درآمد کشور، توسعه صنعت بانکرینگ در کشور است، تقویت سیستم عرضه مستقیم سوخت به کشتی ها می تواند کشور را تا حدودی از فروش نفت خام بی نیاز کند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه ایران در مسیر ایجاد صنعت بانکرینگ اقدامات قابل قبولی را صورت داده و ما در این زمینه تجارب بسیار خوبی را کسب کرده ایم، البته در عرصه منطقه ای در قیاس با کشورهایی همچون امارت و قطر عقب هستیم.

وی گفت: در شرایط کنونی بخش اعظم صنعت بانکرینگ در عرصه منطقه ای در اختیار امارات است، این در حالی است که بر اساس گزارش ها سهم ایران از این صنعت بسیار بزرگ و سودآور حدود 10 درصد است.

افضلی تصریح کرد: عرضه مستقیم سوخت به کشتی ها ارزش افزوده بسیار بالایی را برای کشورمان به دنبال خواهد داشت، از طرفی با توسعه این اقدام می توان عملا تحریم های آمریکا را بی اثر کرده و ارز وارد کشور کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، روند توسعه صنعت بانکرینگ در ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به منابع نفتی و ظرفیت های صنعتی کشور، ایران باید سهم 50 درصدی از صنعت بانکرینگ در منطقه داشته باشد.