۰ نفر

الجزایر خواستار اتخاذ تصمیم فوری برای ایجاد توازن در بازار نفت شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱
کد خبر: 423493
الجزایر خواستار اتخاذ تصمیم فوری برای ایجاد توازن در بازار نفت شد

وزیر انرژی الجزایر روز دوشنبه در پی شکست نشست اخیر اعضای اوپک پلاس و سقوط بی‌سابقه قیمت جهانی نفت اعلام کرد که در شرایط کنونی به تصمیم فوری برای ایجاد توازن در بازار جهانی نیازمندیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد عرقاب» وزیر انرژی الجزایر در گفت‌وگو با شبکه "النهار" افزود، کشورش از جمعه گذشته و پس از شکست نشست اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش تولید نفت، به منظور همفکری در خصوص آینده بازار، به تماس‌های پیاپی خود با تولیدکنندگان نفت ادامه داده است.

وی خاطرنشان کرد، الجزایر و دیگر کشورها در نشست روز جمعه اوپک پلاس هم نظر بودند اما نرسیدن به تصمیم مشترک آثار بسیار منفی برای کشورهای تولیدکننده نفت خواهد داشت.

در پی رد پیشنهاد کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تولید نفت از سوی روسیه در نشست اخیر اوپک پلاس در وین اتریش و نیز تخفیف عربستان برای فروش نفت خود به مشتریان اروپایی و آسیایی، قیمت نفت امروز (دوشنبه) در آغاز معاملات، با سقوط ۳۰ درصدی به کانال ۳۰ دلاری وارد شد.

بر این اساس قیمت نفت برنت روز دوشنبه با کاهش ۲۸.۸ درصدی به قیمت ۳۲ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید که پایین‌ترین نرخ از سال ۲۰۱۴ تا کنون است و بزرگترین ریزش روزانه قیمت را در تاریخ ثبت کرد.

نفت شاخص آمریکا نیز سقوط بی سابقه ۳۱.۶ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۲۸ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه معامله شد.