۰ نفر

انسداد چاه‌های غیرمجاز به بیش از ۱۰هزار و ۶۰۰حلقه رسید

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰
کد خبر: 423489
انسداد چاه‌های غیرمجاز به بیش از ۱۰هزار و ۶۰۰حلقه رسید

مجری طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طبق برنامه تعیین شده برای امسال مقرر بود ۱۰ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کشور مسدود شود که اکنون ۱۰ هزار و ۶۷۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،«عبدالله فاضلی» افزود: اکنون از برنامه مسدودسازی جلوتر گام برداشته شده، اما از نظر پیشگیری از حجم آب، عملکرد موفقیتی حاصل نشده است.

وی اضافه کرد: عملکرد در بخش پیشگیری از اضافه برداشت چاه‌ها ۶۴ درصد پیشرفت دارد که نشان از درست نبودن تلاش‌ها است.

فاضلی گفت: عملکرد بیانگر آن است که بیشتر ساماندهی چاه‌هایی دنبال شده که اثرگذاری مناسبی نداشته‌اند، درحالی که باید چاه‌های با حجم بیشتر هدف‌گذاری می شد.

مجری طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: تخصیص نیافتن اعتبارات کافی یکی از دلایل این عملکرد است.

به گفته وی، امسال ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح پیش بینی شده بود، اما فقط ۵۲ درصد آن یعنی چیزی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

فاضلی گفت: تخصیص ناکافی و انباشت دیون شرکت‌ها سبب ناموفق بودن طرح از نظر حجمی است.

این مقام مسوول خاطرنشان ساخت: نبود اعتبارات کافی در بخش گشت و بازرسی بیشتر اثرگذار بوده که منجر به کاهش زمان در این امر شده و در برخی مناطق تعطیلی این گشت‌ها را به همراه داشته است.

وی اضافه‌کرد: پرداخت نشدن حق و حقوق کارکنان در اثر نبود اعتبارات اثر منفی بر روند اجرای کار گذاشته است.

فاضلی گفت: برای سال آینده هم اعتباری به اندازه امسال در نظر گرفته شده، اما مشخص نیست روند تخصیص‌ها چگونه باشد.

مجری طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، در عین حال عملکرد مجموع طرح از آغاز آن در سال ۹۴ تاکنون را مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: اجرای طرح در مجموع سبب شده از برداشت ۳.۴ میلیارد مترمکعب آب از چاه‌ها جلوگیری شود.