۰ نفر

پوتین قصد ندارد با رهبران عربستان مذاکره کند

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 422763
پوتین قصد ندارد با رهبران عربستان مذاکره کند

در شرایطی که نشست روز جمعه کشورهای اوپک در ژنو در سطح وزیران، بدون توافق درباره ادامه کاهش تولید نفت به پایان رسید، کرملین نیز یادآور شد که ولادیمیر پوتین برنامه‌ای برای مذاکره با رهبران عربستان سعودی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه هیچ برنامه‌ای برای تماس با رهبران عربستان سعودی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پسکوف در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به نتایج رایزنی‌های کشورهای اوپک+ در ژنو، امکان مذاکراتی بین رئیس جمهوری روسیه با پادشاه یا ولیعهد عربستان سعودی وجود دارد ، گفت: «خیر، هنوز هیچ برنامه‌ای در این رابطه وجود ندارد.»

کشورهای اوپک+ نتوانستند درباره آینده محدودیت‌ها به توافق برسند

دو مقام آگاه به خبرگزاری تاس گفته‌اند که وزیران نفت کشورهای عضو اوپک+ در پایان مذاکرات روز جمعه خود در وین، نتوانستند به توافقی در خصوص ادامه محدودیت تولید نفت دست یابند.

یکی از این منابع خبری شب گذشته گفت: «متأسفانه، آنها نتوانستند توافق کنند.» دیگری نیز تأیید کرد که هیچ "توافقی" حاصل نشد و نشست وزیران نفت بدون نتیجه پایان یافت.

البته طبق متن بیانیه‌ای که پس از نشست وزیران اوپک+ منتشر شد، طرفین موافقت کرده‌اند تا رایزنی‌های خود در چارچوب منشور همکاری بین کشورهای تولید کننده نفت برای تثبیت وضعیت بازار را ادامه دهند. کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه اوپک+ در سطح وزیران  نیز به فعالیت خود برای تجزیه و تحلیل شرایط بازار نفت ، میزان تولید و سایر موضوعات و همچنین حفظ اختیارات برای ارائه توصیه‌هایی به کشورهای عضو ادامه خواهد داد.

در آستانه نشست ژنو، سازمان اوپک ادامه کاهش تولید نفت به میزان 1.5 میلیون بشکه در روز تا پایان سال 2020 را توصیه کرد. ولی روسیه با این پیشنهاد موافقت نکرده و اصرار داشت تا این توافق فقط برای سه ماهه دوم سال جاری میلادی تمدید شود. بدین ترتیب، بعد از پایان بدون نتیجه نشست روز جمعه کشورهای اوپک+، از اول ماه آوریل (اواسط فروردین ماه)، محدودیت‌ها در رابطه با تولید نفت منقضی خواهد شد.