۰ نفر

نشست کمیته فنی اوپک پلاس ۲۸ اسفند برگزار می‌شود

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۳۷
کد خبر: 422676
نشست کمیته فنی اوپک پلاس ۲۸ اسفند برگزار می‌شود

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: نشست کمیته مشترک فنی اوپک پلاس ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) برگزار می‌شود و کمیته نظارتی وزیران هم همانند گذشته برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  «الکساندر نوواک» روز جمعه گفت: کشورهای اوپک پلاس اوضاع را زیر نظر خواهند داشت و فرمت کمیته نظارت در سطح وزیران حفظ خواهد شد.

وی افزود: بر اساس اساسنامه ما باید با یکدیگر دیدار کنیم و نشست هایی را برای نظارت و ارزیابی اوضاع بازار و موضوعات دیگر برگزار کنیم.

وزیر انرژی روسیه باتوجه به شکست مذاکرات برای کاهش تولید نفت در دیدار امروز اوپک و اوپک پلاس اظهار داشت: افزایش تولید نفت روسیه پس از این به برنامه شرکت های روسی بستگی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با شرکت های نفتی باید جلسه ای را برگزار و مسائل را بررسی کرد زیرا ما این وضع تولید نفت را بررسی نکردیم.

نوواک خاطرنشان کرد که اوپک پلاس به کار در چارچوب اساسنامه همکاری ادامه می دهد. از روز اول ماه آوریل هیچکس تعهدی برای کاهش تولید نفت نخواهد داشت.

امروز هشتمین نشست اوپک و اوپک پلاس بدون نتیجه و توافق به سرانجام رسید تا قیمت طلای سیاه بیش از پیش کاهش پیدا کند.

پس از آنکه هشتمین نشست اوپک و اوپک پلاس با سه ساعت تاخیر آغاز شد به تدریج امیدها برای دستیابی به توافقی همه جانبه رنگ باخت.

این امر باعث شد تا بازار نفت به این موضوع واکنش نشان دهد و ۹ درصد پایین بیاید. بر این اساس هر بشکه نفت اوپک ۴۵ دلار و ۴۹ سنت قیمت خورد.

نفت شاخص آمریکا نیز با افتی ۸.۴۵ درصدی به ۴۲ دلار و ۲ سنت رسید.

پیش از برگزاری این جلسه نیز انتظار می رفت توافق با مخالفت روسیه همراه شود. رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه از قیمت های کنونی نفت دفاع کرده بود و به همین دلیل ‌مخالفت این کشور با تعمیق توافق تولید دور از ذهن نبود.

اوپک کاهش ۱.۵ میلیون بشکه ای نفت را به اضافه کاهش ۱.۷ میلیون بشکه ای کنونی توافق، پیشنهاد کرده بود.