۰ نفر

آمادگی سد‌های گلستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبر: 421044
 آمادگی سد‌های گلستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

استاندار گلستان گفت: با رهاسازی به اندازه و به‌موقع آب، سد‌های استان آمادگی کامل برای ذخیره روان‌آب‌های احتمالی را دارند، از طرفی آب مورد نیاز کشاورزی نیز به میزان لازم ذخیره خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هادی حق‌شناس، استاندار گلستان در بازدید از سد وشمگیر ضمن قدردانی از شرکت آب منطقه‌ای به خاطر مدیریت مناسب سد‌های استان گفت: با توجه به بارش‌هایی که طی روز‌های گذشته اتفاق افتاد و همچنین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های جدید لازم بود که مقداری از آب‌های ذخیره شده پشت سدها رهاسازی شود که این کار به‌صورت حساب شده و به‌موقع انجام شد.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها حجم بارندگی طی روز‌های گذشته حدود 4 میلیون مترمکعب بود و همین مقدار آب رهاسازی شد، گفت: هم اکنون پشت سد وشمگیر و دو سد انحرافی آن مجموعا 6 میلیون مترمکعب آب وجود دارد، از این رو هیچ نگرانی برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاوری نیز وجود ندارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه دریچه‌های سد وشمگیر باز و در صورت نیاز به خوبی عمل می‌کنند، گفت: در صورت آبگیری سد نرماب ظرفیت ذخیره آب در استان دو برابر خواهد شد که این به معنای کاهش خطر ایجاد سیل و افزایش ذخایر آبی است.