۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود 10روزه نفت متوقف شد/ فرصت‌طلبی پالایشگران چینی از قیمت‌های پایین نفت

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبر: 418842
صعود 10روزه نفت متوقف شد/ فرصت‌طلبی پالایشگران چینی از قیمت‌های پایین نفت

ترس از شیوع ویروس کرونا در مناطق دیگری از چین و همچنین کشورهای اطراف، سبب افت قیمت نفت پس از 10 رو صعود شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ روز گذشته در حالی قیمت نفت بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد که همچنان اعضای اوپک نسبت به برگزاری نشست اضطراری در خصوص کاهش تولید این گروه موضع منعفلانه ای را اتخاذ کرده اند.

روز پنجشنبه الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: تولیدکنندگان نفت به این نتیجه رسیده اند که دیگر توجیهی ندارد که اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی قبل از موعد تعیین شده در اوایل ماه مارس با هم دیدار کنند.

در این بین قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 81 سنت معادل 1.4 درصد کاهش به 58 دلار و 50 سنت رسید. دیروز نفت برنت تا بیش از 2 درصد افت کرده بود، قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 50 سنت معادل 0.9 درصد افت به 53 دلار و 38 سنت رسید.

از سوی دیگر اما قیمت‌های پائین نفت‌خام پالایشگاه‌های مستقل چین را تشویق نمود تا بعد از کاهش قابل توجه راندمان پالایشی به واسطه شیوع ویروس کرونا، برای تحویل محموله در ماه‌های آوریل و مه به بازار برگردند. پالایشگاه Tianhong Chemical به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال برای شروع عملیات از پایان فوریه آماده می‌شود. این پالایشگاه که عملیات خود را از ۱۸ ژانویه به دلیل تضعیف تقاضای فرآورده‌های نفتی متوقف کرده بود، از روز چهارشنبه اعلام مناقصه‌های خرید نفت را آغاز کرده است. قیمت‌های نفت‌خام از حداقل خود در ۱۰ فوریه به طور باثباتی افزایش یافته است، تاریخی که اغلب کارخانه‌های چین بعد از تعطیلات طولانی سال جدید فعالیت خود را از سر گرفتند اما هنوز به میزان قابل تجهی پائین‌تر از حداکثر عملکرد خود در تاریخ ۲۰ ژانویه و شروع موج شیوع ویروس کرونا هستند.