۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:

پیش‌بینی بارش سنگین در حوضه‌های آبریز خوزستان/ اهواز آماده باشد

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۵۹
کد خبر: 418348
پیش‌بینی بارش سنگین در حوضه‌های آبریز خوزستان/ اهواز آماده باشد

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش بینی بارندگی شدید در روزهای آینده گفت: طبق پیش بینی هواشناسی در اهواز ۲۵تا ۳۰میلی‌متر بارندگی خواهیم داشت که قطعا با این بارش دچار مشکل و پس زدگی فاضلاب خواهیم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کیامرث حاجی زاده در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان، که شامگاه چهارشنبه (۳۰ بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیش رو داشتن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده بودیم که فعلا جلسه‌ای با حضور فرمانداران برگزار نمی‌کنیم؛ به دلیل پیش بینی بارندگی، این جلسه با حضور معاونین فرمانداران برگزار شده اما باید مدیران دستگاه های اجرایی در چنین جلساتی حضور داشته باشند.

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به بحران های سال جاری خوزستان، افزود: علاوه بر سیلاب و بازسازی آن، شاهد وقوع زلزله در مسجدسلیمان و آبگرفتگی شهرستانهای آبادان، خرمشهر، شادگان و کارون بودیم که این بحران ها دست کمی از سیلاب فروردین نداشتند. آبگرفتگی این چهار شهرستان مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد کرد و تخلیه آب از منازل مردم بیش از یک هفته طول کشید.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش بینی بارندگی شدید در روزهای آینده ادامه داد: در این روزها اخطارها و هشدارهای لازم را صادر می کنیم اما با توجه به فعالیت سامانه بارشی در روز پنجشنبه و همچنین ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه هفته آینده، این جلسه تشکیل شده است.

حاجی زاده افزود: سامانه بارشی هفته آینده بارش سنگینی در حوضه های آبریز خوزستان خواهد داشت که برای آمادگی بیشتر این جلسه برگزار شده است. مانند این جلسه نیز قبل از سیل بهمن ماه سال گذشته تشکیل شد و پس از آن شاهد سیل در شهر رفیع بودیم.

وی با اشاره به عدم حضور برخی مدیران در جلسه اضطراری مدیریت بحران تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، متولی مدیریت بحران خوزستان هستند اما برخی دستگاه‌ها مسئول مستقیم این کار هستند و زمانی که جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران به ریاست استاندار خوزستان تشکیل می شود نشان از  ضروری بودن مساله است بنابراین باید مدیران، معاونان یا افراد تام الاختیارشان در جلسات حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اینکه دستگاهی که متولی کار است اما در جلسه ای که وظیفه دارد در آن حضور پیدا کند، حاضر نمی شود، نشان می دهد که قطعا یک پای کار می لنگد.

حاجی زاده گفت: در صورت غیرموجه بودن حضور مدیران در این جلسه، موضوع به مافوق مدیر مربوطه در خوزستان یا کشور اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به تجربه به دست آمده از سیل سال ۹۷ و ۹۸، گفت: طبق قانون جدید سازمان مدیریت بحران کشور، شرح وظایف هر دستگاه مشخص و ابلاغ شده است و باید دستگاه‌های متولی به وظایف خود عمل کنند. در سیل سال ۹۸ در برخی مواقع دستگاه‌های متولی عقب‌تر از ما یا نیروهای مسلح کار کردند اما اکنون این مساله پذیرفته نیست. نمی‌شود کسی در انجام وظایفش کوتاهی یا تعلل کند و این موضوع پذیرفته نیست.

حاجی زاده با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: روز پنجشنبه برخی از مناطق خوزستان درگیر بارش هستند و باید از هم اکنون تمهیدات اندیشیده شود و همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی افزود: نباید پس از وقوع باران و مشکل کار کنیم. طبق پیش بینی هواشناسی در اهواز ۲۵ تا ۳۰ میلی‌متر بارندگی خواهیم داشت که قطعا با این بارش دچار مشکل و پس زدگی فاضلاب خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: نقاط بحرانی اهواز مشخص هستند و ماشین آلات شهرداری از هم اکنون باید در این نقاط مستقر شوند.

حاجی زاده بیان کرد: شهرهای معین یکدیگر باید کمک کنند. به طور مثال مسجدسلیمان معین اندیکا و لالی است که باید از هم اکنون به شرکت نفت آماده باش دهد تا در صورت وقوع مشکل کمک کنند.