۰ نفر

کرونا تولید پتروشیمی‌های چین را کاهش داد

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴
کد خبر: 417297
کرونا تولید پتروشیمی‌های چین را کاهش داد

شرکت پتروشیمی هنگلی چین همزمان با گسترش ویروس کرونا در این کشور تولید خود را ۹۰ درصد کاهش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ رویترز نوشت، سخنگوی شرکت پتروشیمی هنگلی اعلام کرد: بزرگترین شرکت خصوصی فعال در صنایع شیمیایی و پالایشی در پی شیوع ویروس کرونا وپیامدهای منفی آن برای شرایط تقاضا، ظرفیت بهره‌گیری از مجتمع پالایشی و پتروشیمی خود را از ۱۰۹ درصد به ۹۰ درصد رساند.

کاهش نرخ عملیات در مجتمع پالایشی و پتروشیمی با ظرفیت فرآوری روزانه ۴۰۰ هزار بشکه در دالیان چین معادل ۱۷ درصد یا فرآوری روزانه ۷۶ هزار بشکه نفت است.

بر اساس این گزارش، شرکت هنگلی همچنین  فعالیت واحد رفورمینگ یا ظرفیت تولید سالانه ۳.۲ میلیون تن، یکی از سه واحد در حال فعالیت خود را به دلیل ترکیبی از مشکلات فنی و بازار، متوقف کرده است.

سخنگوی شرکت هنگلی به خبرگزاری رویترز گفت: ما در نظر داریم فعالیت این واحد را به‌منظور انجام عملیات نگهداری با هدف برطرف کردن بعضی از مشکلات فنی، متوقف کنیم.

وی ادامه داد:  به نظر می‌رسد اکنون با توجه به کاهش تقاضا برای فرآورده‌های پالایشی و پتروشیمی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بهترین زمان برای انجام این کار و تصمیم است.

یک منبع مطلع دیگر از فعالیت‌های شرکت هنگلی اعلام کرد: از آنجا که هنگلی نیاز بازار برای دو ماه آینده را از پیش تامین می‌کند، شرایط فروش فرآورده‌های پالایشی و پتروشیمی این شرکت هموار بوده است.

در صورت کاهش تقاضا برای محصولات پتروشیمی، شرکت هنگلی عملیات تولید در واحد تازه‌راه‌اندازی شده اسید ترفتالیک خالص (PTA) خود را از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.