۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ناامیدی اداره اطلاعات انرژی آمریکا از رشد تقاضای نفت/ سایه عرضه مازاد بر بازار نفت سنگین‌تر می‌شود

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
کد خبر: 416498
ناامیدی اداره اطلاعات انرژی آمریکا از رشد تقاضای نفت/ سایه عرضه مازاد بر بازار نفت سنگین‌تر می‌شود

در پی انتشار گزارش های اولیه از کند شدن رشد اقتصاد جهانی در پی شیوع ویروس کرونا، ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز برآورد تقاضای نفت در سال 2020 را کاهش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با روشن شدن نسبی ابعاد تاثیرپذیری اقتصاد دنیا از ویروس کرونا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا تقاضا نفت دنیا در سال جاری میلادی را 310 هزار بشکه در روز کاهش داد.

طبق برآورد جدید eia، تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی با یک میلیون و ۳۰ هزار بشکه افزایش به ۱۰۱ میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که 310 هزار بشکه در روز کمتر ازبرآورد قبلی است.

رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین بیان داشت: اداره اطلاعات انرژی پیش‌بینی می‌کند محدودیت‌های مسافرتی در واکنش به ویروس کرونا، در کنار کند شدن اقتصادی در چین در ارتباط با این مسئله، با وجود اختلال‌های کنونی در عرضه نفت، موجب کاهش تقاضای نفت و حفظ قیمت نفت در کمتر از ۶۰ دلار برای هر بشکه در نیمه نخست سال جاری (میلادی) می‌شود.

از سوی دیگر این اداره  پیش بینی رشد تولید نفت خام آمریکا را کاهش داده است. افزایش تولید نفت خام این کشور در سال های اخیر،آن را تبدیل به بزرگترین تولید کننده نفت دنیا کرده است.

انتظار می‌رود تولید نفت خام آمریکا 960 هزار بشکه در 2020 افزایش یافته و به رکورد 13.2 میلیون بشکه در روز برسد. این رقم پایین تر از پیش بینی قبلی است که 1.06 میلیون بشکه در روز افزایش تولید را نشان می داد.

پیش بینی می‌شود تولید نفت آمریکا در 2021 ، 360 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به 13.56 میلیون بشکه در روز برسد.