۰ نفر

نفت گران شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰
کد خبر: 414928
نفت گران شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر اخبار پیرامون رایزنی تولیدکنندگان اوپک پلاس برای واکنش در برابر پیامدهای منفی شیوع ویروس کرونا، بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۴ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت ۶۱ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۰ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.

اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، در نشست روز سه شنبه خود به بررسی تاثیر منفی شیوع بیماری مرگبار بر تقاضای جهانی برای نفت و رشد اقتصادی پرداختند و صحبتهای نماینده چین در سازمان ملل را شنیدند. این تولیدکنندگان در حال بررسی کاهش بیشتر تولید و جلو انداختن زمان نشست رسمی خود هستند.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در این باره گفت: ریزش قیمت نفت بسیار سنگین بوده است بنابراین از افزایش چند دلاری قیمتها نباید متعجب شد. وی هشدار داد اگر مشکلات در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان و موتور رشد تقاضا برای نفت است به مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند، تاثیر محدودیت تولید اوپک به چشم نخواهد آمد.

در میان اخبار دیگر، شرکت کونوکو فیلیپس دورنمای سالانه خنثی ارایه و پیش بینی کرد رشد تقاضا برای نفت امسال به دلیل شیوع بیماری در چین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد. این شرکت همچنین به دنبال اعلام وضعیت اضطراری از سوی شرکت ملی نفت لیبی، اعلام کرد تولیدش در لیبی را کاهش داده و انتظار ندارد این وضعیت به زودی بهبود پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد سطح ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ ژانویه به میزان ۴.۲ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده و به ۴۳۲.۹ میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران رشد ذخایر به میزان ۲.۸ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر چهارشنبه منتشر خواهد شد.