۰ نفر

سیلاب افزون بر ۹هزار کیلومتر از جاده‌های سیستان و بلوچستان و کرمان را تخریب کرد

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۱۳
کد خبر: 413060
سیلاب افزون بر ۹هزار کیلومتر از جاده‌های سیستان و بلوچستان و کرمان را تخریب کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: سیلاب اخیر به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان و بیش از چهار هزار کیلومتر جاده در جنوب کرمان خسارت وارد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالهاشم حسن‌نیا شامگاه دوشنبه در بازدید از محورهای آسیب دیده جنوب کرمان اظهار داشت: با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و امکانات ماشین آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به بازسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام خواهیم کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از خسارت هزار میلیارد تومانی سیلاب در سه استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان به راه‌ها و محورهای ارتباطی خبر داد و گفت: برای این حجم خسارت در صدد هستیم با همکاری ستاد بحران، سازمان برنامه و بودجه بتوانیم اعتبارات بازسازی را تامین کنیم.

حسن نیا از در اختیار گذاشتن اعتبارت ملی برای بازسازی مناطق و محورهای خسارت دیده از سیل  به صورت تنخواه در این سه استان خبر داد و افزود: آسیب دیدگی خیلی زیادی در این مناطق حادث شده است به طوری که دوره ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت دیده با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۲ سال طول خواهد کشید.

وی اظهار داشت: بیشترین خسارت وارد شده به محورهای شریانی اصلی جنوب کرمان محور رودبار جنوب _ ایرانشهر بوده است.

وی با بیان اینکه این محور از جاده‌های مهم و کریدر جنوب کشور بوده و متصل کننده استان کرمان به ایرانشهر و چابهار است، افزود: این محور آسیب جدی دیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اهتمام جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری ادارات کل راهداری در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان برای بهسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده خبر داد.

وی به تخریب گسترده راه‌ها در جنوب کرمان، شرق استان هرمزگان و منطقه بشاگرد اشاره کرد و گفت: امیدوارم  بتوانیم با همکاری ادرات کل راهداری این سه استانُ راه های باقی مانده و مسدود در حوزه بشاگرد که تعدادی از آن‌ها همچنان پس از سیل مسدود هستند را بازگشایی کنیم.

وی تصریح کرد: سیلاب اخیر در جنوب کرمان باعث  تخریب ۴۸ دهانه پل شد که با استفاده از ماشین‌آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تعدادی از این پل ها بازگشایی و تردد در این مسیرها جریان دارد و مابقی نیاز به بازسازی و ترمیم مجدد دارند.

حسن‌نیا به تخریب و خسارت سیلاب به محورهای روستایی منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در این منطقه با توجه به وجود کوهستان‌ها و دشت‌های پهناور، راه‌های روستایی زیادی طعمه سیل شده‌اند.

 جنوب استان کرمان هم مرز با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان است که طی سیلاب اخیر در بخش زیرساختی دچار خسارت شد.

این منطقه، یک سوم پهناورترین استان کشور را با جمعیت یک میلیون نفر و هفت شهرستان به خود اختصاص داده است.