۰ نفر

اردکانیان خبر داد:

تعویض یک میلیون کولر گازی به منظور مصرف صحیح انرژی

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۱۰
کد خبر: 411247
تعویض یک میلیون کولر گازی به منظور مصرف صحیح انرژی

وزیر نیرو از تعویض یک میلیون کولر گازی به منظور مدیریت مصرف صحیح انرژی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه نشست امروز (دوشنبه 30 دی ماه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: در جلسه امروز شورای عالی اقتصاد طرح‌های مربوط به وزارت نیرو بررسی و برخی از آنها تصویب شد که یکی از مهم ترین این طرح‌ها تعویض یک میلیون کولر گازی بود در واقع وزارت نیرو در تلاش است با اجرای این پروژه مصرف صحیح انرژی را مدیریت کند.

تعویض یک میلیون کولر گازی موجب صرفه جویی 2 میلیارد مترمکعبی گاز می‌شود

وی با بیان اینکه تعویض یک میلیون کولر گازی موجب صرفه جویی 2 میلیارد مترمکعبی گاز می‌شود، افزود: با اجرای این طرح، می‌توان زمینه صادارت گاز صرفه‌جویی شده را با نرخ صادراتی فراهم کرد.

عضو کابینه دوازدهم اضافه کرد: این طرح از مناطق گرمسیری شروع و طی سه سال با همکاری سازندگان داخلی 600 اشتغال مستقیم و 1800 اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

اردکانیان اظهار کرد: از آنجایی که حدود 21 هزار مگاوات مربوط به اوج بار در هر سال به دلیل دستگاه‌های سرمایشی است، هرچه راندمان این دستگاه‌ها بهتر شود، برق کمتری مصرف خواهد شد در نتیجه کشور به احداث نیروگاه کمتری نیاز دارد. بیشتر سوخت مصرفی نیروگاه‌ها، گاز است بنابراین با کاهش نیاز کشور به احداث نیروگاه، صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف گاز صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو ادامه داد: براساس گزارشات وزارت نفت، میزان مصرف گاز خانگی به ویژه در فصل سرما بسیار است که این مصرف بر صادرات گاز و تولید برق در نیروگاه‌ها تاثیر منفی دارد، اگر میزان مصرف گاز خانگی کنترل نشود ممکن است نیروگاه‌ها برای تولید برق با مشکل روبه رو شده و نقصان برق و مواجه با خاموشی خسارت قابل مواجهی را ایجاد کند.