۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خوش‌بینی دکل‌های آمریکایی به آینده بازار نفت/ بارقه‌های امید توافق تجاری

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
کد خبر: 410767
خوش‌بینی دکل‌های آمریکایی به آینده بازار نفت/ بارقه‌های امید توافق تجاری

همزمان با افزایش خوشبینی ها نسبت به پایان خوش جنگ تجاری، تعداد دکل های نفتی ایالات متحده بعد از یک ماه نزول، به مدار صعودی بازگشت.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛از دو هفته پیش که روند مذاکرات صلح در خصوص جنگ تعرفه ای میان امریکا و چین با جدیت دنبال شد، شاهد افزایش اقبال سرمایه گذاران آمریکایی به سمت دکل ها و میادین نفتی این کشور بودیم. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که طبق آخرین گزارش های بیکرهیوز، شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 17 ژانویه 14 دکل نفتی را فعال کردند و در مجموع تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور به 673 دکل رسید.

این در حالی است که بیکرهیوز هفته گذشته اعلام کرده بود، حفاران ۱۱ دکل را در هفته منتهی به ۱۰ ژانویه خاموش کردند که بیشترین کاهش از زمان ماه اکتبر بود که در مجموع تعداد دکل‌های فعال را به ۶۵۹ دکل رساند، کمترین میزان از مارس ۲۰۱۷ به شمار می‌رود. در هفته مشابه سال گذشته ۸۷۳ دکل فعال بودند.

در سال گذشته میلادی، ۲۰۸ دکل نفتی خاموش شدند، چراکه با وجود تدوام کاهش قیمت نفت، بازگشت هزینه سرمایه در این حوزه طولانی شده و از جذابیت سرمایه گذاری در حفاری نفت کاسته شده بود. اما در سال جدید میلادی به دلیل افزایش خوشبینی ها به آینده منازعات تجاری و رشد قیمت انواع کامودیتی ها، اقبال به سمت اکتشاف و تولید نفت بیشتر شده است.