۰ نفر

قائم مقام شرکت ملی پخش در گفتگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

در نحوه سوخت‌گیری با کارت دقت کنید/ تعیین تکلیف بنزین گمشده

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲
کد خبر: 409949
در نحوه سوخت‌گیری با کارت دقت کنید/ تعیین تکلیف بنزین گمشده

برخی صاحبان خودرو نگران کسر بنزین سهمیه‌ای از کارت سوخت خود هستند که مشکل در نحوه سوخت‌گیری و البته عدم اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ با انتشار برخی مطالب در خصوص کاهش سهمیه بنزین از کارت سوخت، قائم مقام شرکت ملی پخش توضیحاتی ارائه کرد.

در این رابطه حمید قاسمی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: سیستم جدید کارت سوخت هیچ تفاوتی به سیستم قدیم ندارد . یکی از مکانیزم‌های کارت سوخت، صیانت از دارایی‌های مشتریان است. در نتیجه می‌طلبد تا صاحبان خودرو بصورت صحیح از کارت سوخت استقاده کنند.

وی در خصوص کم شدن از میزان بنزین کارت سوخت نیز گفت: این اتفاق یعنی کسر شدن از سهمیه بنزین کارت سوخت مشتریان نادر است. و صرفا در مواقعی که فرایند کامل انجام نمی‌شود اتفاق می افتد.

اما چطور این حذف انجام نشود؟ 

زمانی که برای سوخت‌گیری اقدام می‌شود، اگر در پایان کار قبل از قرارگیری نازل بر روی دستگاه، کارت سوخت را خارج کنیم، حدود دو لیتر از سهمیه کارت سوخت حذف می شود. که با قرار دادن مجدد کارت سوخت در همان کارتخوان مقدار کسر شده باز می‌گردد.

اما برای جلوگیری از کسر شدن سهمیه بنزین، صاحبان خودرو باید دقت کنند که حتما پیش از خارج کردن کارت، نازل را به حالت اولیه در جای خود قرار دهند و بعد از آن اقدام به خارج کردن کارت از کارتخوان نمایند.