۰ نفر

خادمی:

مشکلاتی گمرکی و مالیاتی پتروشیمی‌ها حل شود

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 409523
مشکلاتی گمرکی و مالیاتی پتروشیمی‌ها حل شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با سودآور خواندن شرکت‌های پتروشیمی برای کشور پس از نفت، حل مشکلات پیش‌روی آن‌ها همچون نحوه دریافت مالیات و عدم تخصیص وام را ضروری دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، هدایت الله خادمی  نحوه دریافت مالیات، عدم تخصیص وام و عملکرد گمرک را ازجمله مشکلات پیش روی شرکت‌های پتروشیمی عنوان کرد، گفت: بیشترین صادرات ایران پس از نفت، از طریق محصولات پتروشیمی است که ارزآوری و اشتغال‌زایی خوبی  برای کشور دارند به همین دلیل باید این بنگاه‌های سودآور از طریق بانک مرکزی مورد حمایت قرار گرفته تا منابع مالی لازم برای توسعه آن‌ها فراهم شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها باید با تخصیص وام به شرکت‌های پتروشیمی کمک کنند و کوتاهی آن‌ها در این زمینه پذیرفته نیست، ادامه داد: همچنین شرکت‌های پتروشیمی به دلیل عدم کارآیی و نبود سازوکار مدون در گمرک برای واردات و صادرات محصولات خود با مشکلات متعددی رو به رو هستند.

وی با بیان اینکه کارشناسان گمرک در محاسبات خود سلایق شخصی خود را دخیل می‌کنند، افزود: به دلیل ترخیص با تاخیر مواد اولیه و محصولات پتروشیمی از گمرک در روند تولید محصولات خلل وارد می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دریافت مالیات‌های سنگین از صاحبان صنایع پتروشیمی را مشکل دیگری در پیش‌روی آن‌ها عنوان کرد و گفت: دولت باید بدانند از چه کسانی مالیات سنگین گرفته و چه کسانی را معاف کنند، این در حالی است که فرارهای مالیانی بیداد می‌کند بنابراین دریافت مالیات‌های سنگین از شرکت‌هایی با کشور سودآوری و اشتغال‌زایی بسیار منطقی نیست.