۰ نفر

پراکندگی بارش‌ها در کشور به چه صورت است؟

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۳۶
کد خبر: 407816
پراکندگی بارش‌ها در کشور به چه صورت است؟

بارش‌های کشور در حالی تا ۱۶ دی ماه به رقم ۱۰۴.۹ میلیمتر رسیده که استان‌های شمالی کشور مانند گیلان بیشترین بارش را تجربه کرده و در عین حال استان‌های مرکزی مانند یزد کمترین میزان بارش را تجربه کرده و سایر استان‌ها هم به تناوب بارندگی داشته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،بارش ۱۰۴.۹ میلیمتری کل کشور در یکصد و ششمین روز سال آبی جاری (مهرماه۹۸ تا انتهای شهریور۹۹) درحالی رخ داده که این میزان بارش نسبت به دوره مشابه پارسال که ۱۰۷.۸ میلیمتر بارندگی داشت با رشد منفی ۳درصدی روبرو شده است درعین حال این وضعیت در کل استان‌های کشور روند متفاوتی دارد.

روند متفاوت بارندگی در  کشور به گونه‌ای است که استان گیلان بارش ۴۲۶.۴ میلیمتری داشته که در عین حال میزان بارش‌های آن نسبت به پارسال که ۴۹۲ میلیمتر بارندگی داشت رشد منفی را نشان می دهد.

استان مازندران هم تا شازندهم دی ماه ۳۰۱.۳ میلیمتر بارندگی را به خود دیده که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه پارسال (۲۶۸.۹ میلیمتر)رشد مثبت ۱۲ درصدی دارد.

کهگیلویه و بویراحمد تا شانزدهمین روز دی ماه امسال درحالی براساس تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران بارندگی۲۴۷.۹۵ میلیمتری را پشت سرنهاده که رقم بارندگی این استان نسبت به دوره مشابه پارسال (۴۷۷.۸ میلیمتر)رشد منفی  دارد.

میزان بارش‌ها در استان بوشهر هم تا یکصدو ششمین روز سال آبی جاری به رقم ۲۴۷.۵ میلیمتر رسیده که در مقایسه با بارش های این استان در سال آبی پارسال که ۱۷۴.۵ میلیمتر بود با رشد ۴۸.۱ درصد مثبت است.

میزان بارندگی ها در استان لرستان تا روز شانزدهم دی ماه به رقم ۲۳۴ میلیمتر رسید، در عین حال بارش های آن نسبت به پارسال (۴۳۳.۷ میلیمتر) رشد منفی ۴۶درصدی دارد.

استان فارس هم در این مدت ۲۱۱.۴ میلیمتر بارش را تجربه کرده که نسبت به دوره مشابه پارسال که ۹۹.۲ میلیمتر بارندگی داشت رشد مثبت را دارد.

استان یزد تا یکصد و ششمین روز سال آبی جاری درحالی ۲۶.۲ میلیمتر بارندگی داشته که در دوره مشابه پارسال فقط ۱۷.۵ میلیمتر بارندگی داشت که حکایت از رشد بارش‌ها در این استان دارد.