۰ نفر

یک تحلیل‌گر پیش‌بینی کرد؛

قیمت نفت با تشدید تنش‌های ایران و آمریکا به ۸۰ دلار می‌رسد

۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۴۷
کد خبر: 407627
قیمت نفت با تشدید تنش‌های ایران و آمریکا به ۸۰ دلار می‌رسد

یک تحلیل‌گر نفتی در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت در صورتی که افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا باعث اختلال در عرضه نفت از خاورمیانه شود، قیمت نفت می‌تواند تا ۸۰ دلار جهش کند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، یک تحلیل‌گر نفتی در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: در صورتی که افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا باعث اختلال در عرضه نفت از خاورمیانه شود، قیمت نفت می‌تواند تا ۸۰ دلار جهش کند. بازارهای نفت پس از حمله هوایی آمریکا در بغداد که منجر به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی شد، بسیار ملتهب هستند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در معاملات روز جمعه (آخرین روز معاملاتی پس از حمله آمریکا) قیمت نفت خام برنت ۴ درصد جهش و تا ۶۹.۱۶ دلار بالا رفت. 

تحلیل‌گر گروه اوراسیا که یک گروه مشاور تحلیل ریسک سیاسی است، در یادداشتی تحقیقاتی پس از شهادت سردار سلیمانی نوشت: «یک چیز روشن است؛ ایران پاسخ خواهد داد. ما انتظار داریم برخوردهای نظامی سطح متوسط و سطح پایینی تا یک ماه در عراق اتفاق بیافتد. نظامیان تحت پشتیبانی ایران به پایگاه‌های آمریکا حمله خواهند کرد و برخی از سربازان آمریکا کشته خواهند شد. آمریکا هم با حمله‌های درون عراق پاسخ خواهد داد.» 

او ادامه داد: قیمت نفت حول ۷۰ دلار باقی خواهد ماند اما اگر درگیری‌ها به مناطق نفتی جنوب عراق یا کشتی‌رانی نفت در تنگه هرمز کشیده شود، قیمت تا ۸۰ دلار بالا خواهد رفت.