۰ نفر

پیش‌بینی بارش برف و باران در برخی مناطق کشور

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 406964
پیش‌بینی بارش برف و باران در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش برف‌،‌ باران و تگرگ طی امروز تا پنجشنبه در برخی مناطق کشور از افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی به جز جنوب سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی هرمزگان در سایر مناطق کشور فعال است که گاهی با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود. در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش‌ها به صورت برف و در مناطق جنوبی با احتمال بارش تگرگ است.

شدت بارش در استان‌های فارس، غرب چهارمحال و بختیاری،‌ بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و نیمه غربی کرمان است.

فردا با حرکت سامانه بارشی به سوی شرق، بارش در نیمه شرقی و در شوق سواحل دریای خزر فعال است. در جنوب کرمان، جنوب فارس، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش ها شدت بیشتری خواهد داشت.

روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی فقط در جنوب شرق کشور است که در این مناطق همراه با بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. سامانه بارشی اوایل دوشنبه شب از کشور خارج می‌شود. روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود. همچنین از بعدازظهر سه شنبه سامانه بارشی از شمالغرب وارد کشور شده که باعث بارش برف و باران در آذربایجان غربی و کردستان می‌شود.

چهارشنبه سامانه بارشی کل نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد و در دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود. روز پنجشنبه نیز این سامانه بارشی در سراسر کشور فعال است.

آسمان امروز تهران نیمه ابری و با احتمال بارش 60 درصد پیش بینی شده است.  فردا برای تهران آسمان نیمه ابری با وزش باد 11 تا 22کیلومتری در جهت شمال-شمال غربی، روز دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه نیز آفتابی پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه برای تهران آسمان نیمه ابری، وزش باد 15تا 24 کیلومتری در جهت شرق-جنوب شرقی و احتمال بارش 62 درصدی پیش بینی شده است.