۰ نفر

خداحافظی صادرکنندگان LNG آمریکا با سال پر رونق

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبر: 406082
خداحافظی صادرکنندگان LNG آمریکا با سال پر رونق

صادرکنندگان LNG آمریکا در حالی وارد سال ۲۰۲۰ می‌شوند که صادراتشان بیش از ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۹ رشد کرد اما نگرانی‌های رو به رشدی نسبت به ضعیف شدن تقاضا و رقابت شدید وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چهار واحد جدید LNG در سال ۲۰۱۹ در آمریکا فعالیت‌شان را آغاز کردند و این کشور در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده LNG جهان تا سال ۲۰۲۴ قرار دارد.

گاز طبیعی مایع برای کشورهای آسیایی که به نیروگاه‌های زغال‌سوز وابسته هستند، گزینه مناسبی به شمار می‌رود و صادرات LNG در سال‌های اخیر از سوی قطر، استرالیا و آمریکا که سه کشور صادرکننده بزرگ LNG هستند، رشد کرده است.

اما آب و هوای گرم‌تر آسیا، امسال تقاضا برای تامین گرمایش را کاهش داد و باعث شد واردکنندگان آسیایی محموله‌های خریداری شده را به اروپا بفرستند.

به گفته جیمز میک از شرکت تورتوییز، احتمالا قیمت‌های LNG در سال ۲۰۲۰ پایین می‌ماند مگر این که زمستان سردتری داشته باشیم. قیمت‌ها در اروپا و آسیا در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و به پایین‌ترین حد در چند سال اخیر رسیده است.

تحلیلگران بانک "مورگان استنلی" و شرکت "انرژی اسپکتس" پیش‌بینی کرده‌اند برخی از پایانه‌های صادرات LNG آمریکا ممکن است در سال ۲۰۲۰ به دلیل عدم وجود تقاضا موقتا تعطیل شوند. قیمت‌های پایین‌تر و تقاضای ضعیف ممکن است پروژه‌های LNG که در مرحله توسعه هستند را به خطر بیاندازد.

طی چند ماه گذشته، شرکت واردکننده گاز سنگاپوری "پاویلیون انرژی" بارگیری محموله LNG آمریکا را لغو کرد و شماری از شرکت‌های چینی که به دلیل کندی رشد اقتصادی و دمای ملایم‌تر هوا در زمستان با ذخایر بالا و تقاضای ضعیف روبرو شدند، فروش مجدد این محموله‌ها را پیشنهاد کردند.

این خبر بدی برای تولیدکنندگان گاز آمریکا است که روی صادرات LNG حساب می‌کنند تا تولید رو به رشدشان را حفظ کنند.

با وجود قیمت‌های پایین، تولیدکنندگان LNG آمریکا در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفتند ظرفیت عظیمی را ایجاد کنند و ۱۰ شرکت مختلف ممکن است تصمیم بگیرند در سال ۲۰۲۰ به پروژه‌هایشان ادامه دهند.

با این حال موانع موجود، برای برخی از این شرکت‌ها امضای قراردادهای بلندمدت با مشتریان را که برای فاینانس پروژه‌های صادرات ضروری است، دشوار کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در نتیجه چندین شرکت تصمیمات سرمایه‌گذاری نهایی برای تاسیسات جدید LNG را تا سال ۲۰۲۰ به تاخیر انداخته‌اند.