۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو به اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

در تولید بنزین کیفیت فدای کمیت شده/ نیروگاه‌های قدیمی دست از مازوت‌سوزی بردارند/ مسئولان پالایش و پخش را به تست کیفیت بنزین دعوت می‌کنیم

۷ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبر: 405265
در تولید بنزین کیفیت فدای کمیت شده/ نیروگاه‌های قدیمی دست از مازوت‌سوزی بردارند/ مسئولان پالایش و پخش را به تست کیفیت بنزین دعوت می‌کنیم

دو منشا اصلی آلودگی هوای پایتخت، تغییر کیفیت بنزین و ادامه مازوت‌سوزی نیروگاهای قدیمی اطراف این شهر است که راه تنفس تهران را بسته اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، پس از آنکه هفته گذشته، تهران با آلودگی هوای شدید روبرو شد و کار به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها کشید، بازهم سوالاتی در خصوص دلایل اصلی این آلایندگی مطرح شد. هرچند که مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش در این روزها بارها اعلام می کنند که تغییری در کیفیت بنزین نسبت به سال گذشته ایجاد نشده، اما شواهد امر این موضوع را تایید نمی کند. و تعداد روزهای آلوده در سال ۹۸ به میزان چشم‌گیری افزایش داشته است.

در این رابطه احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم کرمانشاه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: متاسفانه هنوز بخشی از نیروگاه های قدیمی کشور، متمرکز بر سوخت مایع بوده و از مازوت به عنوان سوخت اصلی خود استفاده می کنند.

وی در ادامه افزود: اما منشا اصلی آلودگی هوای تهران را باید در کیفیت و استاندار بنزین جست و جو کرد. به گفته صفری، در تولید بنزین، کیفیت فدای کمیت شده است. این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئولین ما علاقه دارند که عنوان کنند تولید بنزین در کشور افزایش یافته و خودکفا شده ایم اما با چه کیفیت و استانداردی؟ البته متاسفانه نقش اداره استاندارد نیز در تایید کیفیت بنزین ها بسیار ناچیز است چراکه اداره استاندار باید برخورد جدی با پالایشگاهای عرضه کننده بنزین با کیفیت پایین داشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی از مسئولان پالایش و پخش درخواست کرد تا یک لیتر بنزین موجود در جایگاه‌های تهران در حضور نهادها و افراد غیردولتی تست کیفیت شود.