۰ نفر

کاظم نسب:

خوزستان همچنان در معرض خطر وقوع سیل است

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۹
کد خبر: 404332
خوزستان همچنان در معرض خطر وقوع سیل است

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه خوزستان همچنان در معرض خطر وقوع سیل است، گفت: در حال حاضر حتی پمپ و تانکرهای انتقال آب نداریم و در برخی موارد از ماشین های آتش‌نشانی استفاده می‌شود بنابراین باید به تامین امکانات و اعتبار و طراحی برنامه‌ای مناسب برای خوزستان توجه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، جواد کاظم نسب الباجی با انتقاد از اینکه مسئولان از سیل فرودین 98 خوزستان درس عبرت نگرفتند، گفت: متاسفانه برخی مسئولان تنها برای سلفی گرفتن در اهواز حاضر شدند؛ در این رابطه حتی آماری که از خانوارهای متضرر از سیل منتشر می‌شود ضد و نقیض است به گونه‌ای که مسئولی تعداد خانوارها را 100 و مسئول دیگری 250 خانوار اعلام می‌کند در حالی که خانوارهای زیادی در اهواز، کوت عبدالله، درویشیه، گاومیش‌آباد، شهرک دانشگاه اهواز، کمپلو و حصیرآباد در سیل اخیر خسارت دیدند و متضرر شدند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه در سیل اخیر برخی منازل یک تا یک و نیم متر زیر آب رفت، ادامه داد: کوت عبدالله زیر آب رفت البته وضعیت مالی مردم کوت عبدالله نامطلوب و منازل آنها هم فرسوده است و مردم نمی توانستند منازل خود را رها کنند؛ در گذشته کوت عبدالله منطقه‌ای از اهواز بود و در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به شهرستان کارون تبدیل شد اما متاسفانه به خدمات و زیرساخت های آن توجه نشد در این رابطه شهرداری کوت عبدالله نزدیک به هزار نفر کارگر دارد اما حتی از پس هزینه های خود برنمی‌آید.

وی یادآور شد: کوت عبدالله مظلوم واقع شده، مردمش در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و همچنین امور خدماتی و حتی فروشگاهی هم در این شهر وجود ندارد و همیشه در معرض سیل و با ریزگردها هم درگیر است بنابراین باید مانند گذشته در دامان اهواز باشد تا از درآمدهای اهواز بتوان صرف بهبودی آن کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه وضعیت اهواز هم دست کمی از کوت عبدالله ندارد، تصریح کرد:  به دلیل نبود شبکه جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی، بارش ها راهی فاضلاب می شود و به دلیل فرسودگی شبکه و نبود مسیر خروج، فاضلاب وارد منازل مردم می‌شود و در این رابطه دستگاه ها قصور و سوء عملکرد را گردن همدیگر می‌اندازند در حالی که شهرداری، آبفا و مسولان استان همگی به دلیل بی توجهی به خدمات شهری و ارائه اطلاعات غلط مقصر هستند.

کاظم نسب افزود: شورای شهر و شهرداری اهواز به اصول و قواعد شهری عمل نمی‌کنند به گونه‌ای که حتی در اهواز پارکی برای تفریح مردم وجود ندارد و طی این سال ها به این مهم توجه نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی،  یادآور شد: مسئولان باید خوزستان و اهواز را دریابند زیرا بارندگی ها تمام نشده و همواره در معرض خطر سیل قرار داریم بنابراین باید تدابیر و امکانات مناسب اتخاذ و تامین شود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو باید در اهواز مستقر شود زیرا در حال حاضر حتی پمپ و تانکرهای انتقال آب نداریم و در برخی موارد از ماشین های آتش نشانی استفاده می شود بنابراین باید به تامین امکانات و اعتبار و طراحی برنامه ای مناسب برای خوزستان توجه شود